Emlékmenettel ünnepelte a BKV a trolibusz kilencvenedik születésnapját

Koszorúzást és emlékmenetet tartott a BKV Budapesten december 16-án, hogy így tisztelegjen az idén kilencven éves trolibusz-közlekedés előtt. A főváros első trolibuszviszonylata 1933. december 16-án indult el Óbudán.
Budapest 150 éves történelméből majd egy évszázadnyit már a trolibuszokkal együtt élt meg a főváros lakossága. A korszak technikai újításaként kísérleti jelleggel vezették be, de a városvezetők már akkor felismerték a trolibuszok üzemeltetésében rejlő lehetőségeket. A piros trolik amellett, hogy a budapesti közlekedési rendszer részét képezik, a főváros arculatához is szervesen hozzátartoznak.
A főváros első trolibusz viszonylata kilencven évvel ezelőtt, 1933. december 16-án indult el az óbudai Bécsi út–Óbudai temető között. A II. világháborúban a felsővezeték-rendszer megsemmisült, a járművek pedig megsérültek. A világháború után a troliközlekedés Budáról Pestre került. Napjaink belvárosi hálózata az 1950-es évek végére alakult ki, a zuglói hálózat pedig a 80-as évek elejére. A fővárosban a betétjáratokkal együtt jelenleg tizenöt vonalon közlekednek trolibuszok. Az önjárásra képes Solaris-Škoda Trollino járművek megjelenésével a közelmúltban lehetőség nyílt vonalhosszabbításokra.
A trolibusz-közlekedés kilencvenedik, jubileumi évfordulóján, december 16-án, szombaton, az egykori Óbudai remíznél, a jelenlegi Bécsi út/Vörösvári úti villamos végállomáson tartott megemlékezést a BKV. A résztvevők megkoszorúzták az első trolibuszjárat emléktábláját, majd emlékmenet indult az egykori óbudai trolibusz vonalán, a Bécsi úti végállomás és az óbudai autóbuszgarázs között. A rendezvényen Szedlmajer László, a BKV autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese elmondta, a BKV az elmúlt években is folyamatosan fejlesztette a trolihálózatát, részben megújult a felsővezeték-hálózat, és jelenleg is zajlik a villanyváltók cseréje. A társaság trolibuszainak hetven százaléka képes önjáró üzemmódra.












* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!