Elkészült a Comfortjet első vezérlőkocsija
Ilyenek járnak majd Budapestre is 2025-től a Metropolitanokon.
Száznyolcvan korszerű vasúti kocsit vesz a Cseh Vasutak (ČD) a Siemens Mobility–Škoda Group konzorciumtól. A kontraktus értéke 200 milliárd forint (12,5 milliárd korona). A szerződés húsz kilenckocsis, tartósan összekapcsolt szerelvény beszerzéséről szól, amik lényegében a Railjetek hasonmásai lesznek, összeállításukat tekintve nagyon hasonlítanak majd a belföldi forgalomban használt InterJetekre, viszont ezekben lesz étkező/bisztrórész is.
A csehek egyre jobban haladnak előre, amit mi sem bizonyít jobban, hogy az új Comfortjet szerelvények első kocsijait már a nyáron tesztelni kezdték, most pedig bemutatták a szerelvények vezérlőkocsijának első példányát is. A Cseh Vasutak azt írta, hogy bár a teljes, kilenckocsis szerelvények csak később, a rövidített változatuk már 2024-ben elkezdenek közlekedni a belföldi járatokon. Ez azt jelenti, hogy előbb bisztró- és vezérlőkocsi nélkül fogják szállítani az utasokat. Amint elkészülnek a hozzájuk tartozó vezérlők és bisztrók, már a nemzetközi forgalomban is elindulhatnak.
Fokozatosan vetik majd be az új Comfortjeteket Prága és Berlin, valamint az észak-német városok között, Prága és Bécs, illetve Graz között, majd pedig Prága és Budapest között is. Ha minden jól megy már akár 2025-ben is az új kilenckocsis szerelvények jöhetnek Budapestre a Metropolitanokon. A Cseh Vasutak távlati tervei között szerepel a dán főváros, mint úti cél is, így 2026-ban Koppenhágába is Comfortjettel lehet majd utazni. A dán fővárosba a már épülő új német–dán, tengerfenék alá süllyesztett Fehmarnbelt vasúti alagútnak köszönhetően juthatnak majd el, ami körülbelül két órával rövidíti majd le a vonatok menetidejét Közép-Európa és Skandinávia között az évtized végére.
A szerelvény 555 ülőhelyet kínál, korszerű, átjárható utastér, első osztályú szakasz, bisztrókocsi, többcélú térrel ellátott másodosztályú szakasz, kerékpárszállítás, konnektorok, USB csatlakozók, de már vezeték nélküli telefontöltésre is képesek lesznek. A jövő nemzedéke számára gyermekmozi is lesz. Elektromos kerékárok töltésére alkalmas csatlakozók is helyet kapnak. A bisztrókocsiban minőségi szolgáltatások lesznek, a frissítőkön kívül főtt ételeket is felszolgálnak majd. A wifi és akadálymentesség már szinte természetes. A vonaton az új technológiával szerelt ablakoknak köszönhetően erősebb lesz a mobiltelefon térerő. Nem lesz viszont a railjetekben jöl ismert business-class.
Fotók: České dráhy
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!