Elkelt az első újgenerációs Citaro

Ács Attila   ·   2011.09.29. 17:30
luckecitaro_fooldal

A csaknem tizenöt éves típus az eladási statisztikák alapján az utóbbi években a legkeresettebb városi busznak számít Európában, harmadik, legújabb generációja tavasszal mutatkozott be a nagyközönségnek. Új, divatosabb, dinamikusabb külsőt kapott a busz, és természetesen a belső is számos változáson esett át. Könnyebb, ugyanakkor erősebb lett a vázszerkezet, így az új Citaro már most megfelel a 2017-ben bevezetendő ECE R66/01 (borulásra vonatkozó) szabványnak. LED-es menetfénnyel látták el a buszt, megújultak az ajtók és magasabbra került a vezetőtér is, ami a sofőr számára jobb kilátást eredményez. Persze nem ez az egyetlen újítás, ami a vezetőteret érinti, hiszen gyakorlatilag teljes egészében áttervezték ezt a részt: az ajtaja immár hátrafelé nyílik, és a VDV szabványok figyelembevételével módosítottak a műszerfalon és a vezető melletti kezelőegységeken is, így az sokkal ergonomikusabb, informatívabb és tágasabb lett.

A motor viszont egyelőre még a régi: ebben a kocsiban egy OM 906 hLA típusú, 6,37 literes, 210 kilowattos (286 lóerős), Euro V-ös dízel erőforrás dobog.

A Lücke Reisen egy családi vállalkozás: 1966-ban alapította Otto Lücke, jelenleg a két gyermeke, Uwe és Anna Lücke viszi a céget. A buszparkjuk jelenleg mintegy hatvan különböző típusú Mercedes buszból áll, ezekkel egyrészt különjáratokat végeznek (iskolabuszok, turistautak), másrészt alvállalkozóként menetrend szerinti járatokat is közlekedtetnek – az új Citaro is ezek egyikén fog közlekedni, kilenc első és második generációs társával egyetemben.

Konstantinos Tsiknas (Mercedes-Benz), Uwe Lücke (Lücke Reisen) és az új Citaro (fotó: Daimler Buses)

Kapcsolódó hírek