Elhasználódott vízvezetékcsöveket is cserélnek a pesti alsó rakpart felújításával egy időben: megkezdődött a kiváltás, máshogy jár a 105-ös és a 178-as busz

iho/közút   ·   2021.11.06. 12:05
00_bkk_sentab-cso

A pesti alsó rakpart közlekedését is érinti az elkezdődött főnyomócső-rekonstrukció: a tervek újragondolásával és gondos munkaszervezéssel sikerül biztosítani a Lánchídtól délre lévő munkaterület mellett a forgalom fenntartását.

A pesti Duna-part belvárosi szakaszának felújításával párhuzamosan folytatódik a főváros egyik legrosszabb állapotú főnyomócsövének cseréje. A Lánchídtól délre kezdődtek a munkák, amelyek jelentős felbontásokkal járnak, emiatt a pesti alsó rakpart Jane Haining rakparti szakaszán a forgalom nem tartható fenn mindkét irányban.

Északi irányban továbbra is biztosítva van a közlekedés folytonossága: a Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhatnak az itt közlekedők, míg ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcát használhatják. A két útszakasz együttesen biztosítja a pesti alsó rakpart hálózati szerepét, ennek köszönhetően sikerül a munkák forgalmi hatásait csökkenteni.

A munkakezdéssel egy időben déli irányban lezárták a Jane Haining rakpartot a gépjárműforgalom elől, a déli közúti irány a továbbiakban az Apáczai Csere János utcán át közlekedhet, és az Irányi utcánál tud az alsó rakpartra ráhajtani.

(fotó, térképek: BKK)

A lezáráshoz kapcsolódva változott a BKK járatainak útvonala a környéken: a 105-ös és a 178-as autóbuszok a Gyöngyösi utcai végállomás felé már hétvégén is a munkanapival azonos útvonalon, a Jane Haining rakparton közlekednek, így az Erzsébet tér helyett a József Attila utcában az Eötvös tér és a József nádor tér megállóhelyeken állnak meg.

A Sentab-csövek cseréje különböző beruházásokkal összehangoltan valósul meg, ennek köszönhetően jelentősen lerövidül a Budapesten élőknek és közlekedőknek a kényelmetlenséggel járó lezárások ideje. A felújítás várhatóan 2022 augusztusáig tart.

Új forgalmi rendet kellett kialakítani

A víznyomócső-rekonstrukció első fázisa augusztus 23-án indult a felújítás alatt lévő Lánchídtól északra, ezek a munkák azonban eddig nem igényeltek többlet forgalmi lezárást a júniusban bevezetett forgalmi rendhez képest. Ám november 6-ától a Lánchídtól délre is elkezdődött a csőrekonstrukció, ezért szükségszerűen új forgalmi rendet kellett kialakítani a Lánchíd és az Erzsébet híd közötti Jane Haining rakparton. Az Eötvös tér és a Margit híd közötti alsó rakparti szakasz – az id. Antall József rakpart – továbbra is zárva marad.

Miért van szükség a főnyomócső cseréjére?

Lassan ötven éve, hogy 1974-ben lefektették azokat víznyomócsöveket a pesti rakparton, amelyek kulcsszerepet játszanak Budapest lakosságának ivóvízellátásában. A vasbeton anyagú Sentab-csövek tervezett élettartamuk végéhez közelednek, ezért már nem halasztható tovább a kiváltásuk. A Fővárosi Vízművek – saját forrásból – kicseréli a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezetéket. A felújításnak köszönhetően megelőzhetők a csőtörések, amelyek az utóbbi időben egyre gyakrabban előfordultak a város több más pontján fektetett hasonló vezetékekkel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.