Elfogadták a személyszállítási törvényt
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint szolgáltatásközpontú, átlátható támogatási módokon keresztül ellentételezett, a társadalom és a költségvetés teherbíró képességét figyelembe vevő törvény született.
A törvény a Magyarországon végzett belföldi és nemzetközi közúti és vasúti szolgáltatásokra, a saját számlás személyszállításra, a vízi személyszállítási közszolgáltatásra és az iskolabusszal, közösségi busszal végzett személyszállításra. A törvény meghatározza a közlekedésszervező személyét, ami a területet felügyelő miniszter, az önkormányzatok nevében a polgármester illetve rendeletben megjelölt közlekedésszervező lehet. A közlekedésszervezők egységes kezelése a teljes személyszállítás ésszerűsítését, gazdaságossá tételét jelenti.
A törvény rögzíti a menetrendek egységes eljárás mentén történő előkészítését, a szolgáltatókat a hatékony együttműködésre kényszeríti. Az törvényben meghatározott árképzés jelentősen növeli a közösségi közlekedés versenyképességét.
Rendelkezik ezen kívül a jogszabály a munkavállalókat megillető költségtérítésről, a jogosultak körét, a költségtérítés számítását a kormány külön rendeletben hozza majd meg.
Szintén szabályozza a személyszállítási törvény a sztrájk esetén nyújtandó elégséges szolgáltatást, ami helyi és elővárosi viszonylatban 66, országos és regionális közlekedésben 50 százalék.
A törvény 2012. július 1-jén lép hatályba.