Élet a 60-ason
Viszonylag keveset hallani az ország délnyugati csücskében kanyargó 60-as számú Gyékényes–Barcs–Pécs vonalról. Jópár éve már annak is, hogy Piroskák koptatták a síneket. Az elmúlt hónapokban viszont felélénkült a teherforgalom köszönhetően a 41-es vonali vágányzár miatt. A Dombóvár–Gyékényes közötti elegyeket a 60-asra terelték, így újra igazi nagydízelek is csattogtak a mára már igencsak leromlott állapotú pályán. Történetesen a tehervonatok legfeljebb 40 kilométer per órával közlekedhetnek a teljes vonalon. De a gyors- és személyvonatok sem száguldozhatnak sokkal gyorsabban.
A vonalon évek óta rendszeressé váltak nyaranta a terelések, mert a Dombóvár–Gyékényes vasútvonal szintentartása már csak hosszabb ideig tartó vágányzárakkal oldható meg. Üdítő változatoságot hozott a somogyi vonalra a GYSEV Ludmilláinak megjelenése is 2013-ban.
Tolatós tehervonatok tekintetében erős ingadozást mutat a környék. Barcsot Pécs felől szolgálják ki rend szerint 628-as mozdonyokkal. A pár vagon fás East és tartályt leszámítva Barcsról időnként gabonafélével megrakott irányvonatok is indulnak. Berzence és Vízvár állomásokat Gyékényes felől szolgálják ki „mikor mi jut rá” alapon. Bezzeg régen: alig tíz éve még a kanizsai Púposok egyike szolgált a Gyékényes–Barcs tolatóson.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!