Elesett a csabai oldal, tehervonat siklott Tiszatenyő és Mezőtúr között, Kétpónál

iho/vasút   ·   Frissült: 2023.07.09. 19:42
00_ketpoi_siklas

Jelenleg is zajlik a helyreállítás Kétpónál, egyelőre áll a forgalom a 120-as számú Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonalon. A balesetes vonat hazánk egyik konstans vasúti szereplője, a Gartner-konténervonat.

Mondi Miklós, a MÁV Zrt. szegedi területi pályavasúti igazgatója elmondta: vasárnap 12 óra 18 perckor a Szolnokról Békéscsaba-Lőkösháza irányába közlekedő tehervonat kocsijai siklottak ki Tiszatenyő és Mezőtúr állomás között Kétpó forgalmi kitérőnél. A tizenhét kocsis szerelvény kilenc kocsija siklott ki, nyolc kocsi és a mozdony a vágányon maradt. Egy kocsiban veszélyes anyagot, növényvédőszert azonosítottak, a katasztrófavédelem 17 órára lokalizálta a kifolyt kis mennyiségű növényvédőszert, ez jelenleg már nem jelent veszélyt.

A további tennivalókról elmondta: Szolnokról érkezik a daru, amely a kisiklott kilenc kocsit eltávolítja az útból. Jelentős mértékben károsodott a vasúti pálya és a felsővezeték is, a kár az előzetes számítások szerint több százmillió forint. A helyreállítás a jövő hét elejére legfeljebb a bal vágányon várható. A munka befejezéséig az utasokat Törökszentmiklós és Mezőtúr között vonatpótló autóbuszok fogják szállítani, Szolnokról Törökszentmiklósra vonattal lehet eljutni. Szentes felé pedig Szolnok–Tiszatenyő–Szentes útvonalon lehet vonattal közlekedni.

A Kétpóra vezető átjáró utat, amit jelenleg elzárnak a tehervagon szerelvényei, körülbelül a reggeli órákra tudják felszabadítani.

A baleset okáról egyelőre nem tudnak semmit, azt szakértők bevonásával vizsgálják.

Kisnémet Tamás, a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság helyettes szóvivője az MTI-nek elmondta: az előzetes információkkal ellentétben lakossági intézkedésre nem volt szükség. Hozzátette: az esethez a szolnoki, karcagi, mezőtúri és mezőberényi hivatásos tűzoltók érkeztek a helyszínre tíz egységgel. A káresemény elhárítását a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítja a katasztrófavédelmi mobil labor részvételével. A tehervonat vagonjai közül ötben szállítottak veszélyes anyagot, ezek közül négy siklott ki. A kisiklott négy vagonból egy sérült meg, szivárgott.

 

Korábban írtuk:

A békéscsabai vonalon tehervonatból kocsik siklottak ki nem sokkal déli 12 óra után Tiszatenyő és Mezőtúr között, Kétpónál. A két állomás között nem közlekedhetnek a vonatok; a vonatinfo tanúsága szerint így, 15 óra előtt egyáltalán nem mozog távolsági vonat a 120-ason. A tehervonat a legendás Gartner konténervonat, ezúttal a 471 500-as Vectron vitte az elegyet, a siklás a kétpói útátjáróban történt, a felsővezeték és mindkét sínpár megsérült. A baleset oka egyelőre nem tisztázott.

Kattintson képeinkre, nézze meg galériánkat!

A (BudapestÚjszász)–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon nyilvánvalóan jelentősen megnő a vonatok menetideje, mivel a műszaki mentés és a pálya helyreállítása hosszabb időt vesz igénybe.

A következő változásokra kell számítani:

  • A Budapestről induló vonatok Szolnokig közlekednek, az utasok Szolnokról a Debrecenbe tartó interrégió vonatokkal utazhatnak Törökszentmiklós állomásig. Törökszentmiklós és Mezőtúr állomások között pótlóbusz közlekedik.
  • A Békéscsaba felől a főváros felé tartó vonatok Mezőtúr állomásig közlekednek, az utasok Mezőtúr és Törökszentmiklós között pótlóbusszal utazhatnak, Törökszentmiklós állomásról alkalmas vonattal utazhatnak tovább.
  • A Tiszatenyő állomásra utazók a szentesi vonatokkal utazhatnak.

Nyitóképünk a rendőrség felvétele

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.