Együttműködés a debreceni 2-es villamosért
A város ugyanis nem áll szerződésben az alvállalkozókkal, akinek az eddigi munkák elvégzéséért 600 millió forinttal tartozik az Arcadom Zrt. vezette ATK konzorcium - emlékeztetett a polgármester.
Kósa Lajos a több mint 35 alvállalkozóval ismertette: megegyezés született a debreceni önkormányzat és a kivitelező ATK konzorcium között a 2-es villamospálya építése ügyében, amely szerint jövő év március 18-ra, mire az első villamoskocsi megérkezik, a fogadóépület, a remíz készül el, míg a teljes villamospálya 2013. december 20-ra épül meg.
Ha a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) közreműködő szervezete és közbeszerzési felügyeleti főosztálya (kff) jóváhagyja a beruházási szerződés módosítására vonatkozó megállapodást év végére a teljes villamospálya elkészülhet Debrecenben - mondta.
Kósa Lajos ismertetése szerint alacsonyabb összegben állapodtak meg, mint amennyit a korábbi vitában a döntnök előterjesztett, rögzítették a pótmunkákat, és garanciákat kértek arra, hogy az alvállalkozókat kifizessék. A polgármester elmondta: engedményezéssel (a megrendelő város egy-egy elvégzett munka ellenértékét közvetlenül az alvállalkozóknak folyósítja), illetve a konzorciumi tagokból létrehozandó projektcéggel "bástyáznák körül az alvállalkozók biztonságát".
Ez utóbbi azért fontos, mert ha bármelyik konzorciumi tag ellen felszámolást kezdeményeznének (az alvállalkozóknak az Arcadom esetében máris 19 ilyen eljárásról van tudomásuk), az a jogi személynek minősülő projektcéget - és ilyenformán a debreceni villamos beruházást - nem érintené, illetve nem veszélyeztetné.
A jelenlévő alvállalkozók arról biztosították Kósa Lajost, hogy amennyiben az eddig elvégzett munkáért járó elmaradt pénzüket megkapják, azonnal folytatják a munkát, és határidőre, jó minőségben elvégzik azt.
A 2-es villamos pályaépítése már hónapok óta áll amiatt, hogy az alvállalkozók levonultak az építkezésről, mivel nem kapták meg a pénzüket. A konzorciumot vezető Arcadom Zrt. két konzorciumi partnerével is vitában állt, ami szintén késleltette a kivitelezést. Kósa Lajos szerint a szerződésmódosítással minden akadály elhárult az elől, hogy folytatódjon a pályaépítési munka.