Egyszerűbb szétvágni, mint megmenteni az Ikarusokat?

iho/közút   ·   2018.06.13. 11:15
volanbusz_roncstelep_kicsi

A múlt héten arra kerestük a választ, miért nem hajlandó eladni a Volánbusz és a többi ex-Volán a forgalomból kivont buszokat gyűjtőknek, de a társaság semmitmondó levelétől sajnos nem lettünk okosabbak. Egyik – névtelenséget kérő – olvasónk azonban majdnem sikerrel járt, levelében részletesen kifejti, végül miért nem valósult meg az üzlet, át is adjuk neki a szót:

Illusztráció: Volánbuszos Ikarus 280 bontás közben (fotó: Bódi Balázs)

„2016 nyarán az egyik közlekedési központtal majdnem sikerült megállapodnom két autóbusz megvásárlásáról, ám pont mielőtt megkötöttük a szerződést, az MNV Zrt. kérésére minden ingóértékesítést le kellett állítani, mert »az MNV Zrt. az átlátható és hatékony vagyongazdálkodás érdekében elektronikus aukciós rendszer bevezetéséről döntött, amelynek megvalósításával és üzembe állításával az irányítása alatt lévő társaságok ingó vagyon értékesítésének nyilvánosságát és átláthatóságát is biztosítani kívánja. A rendszer bevezetéséig a használt jármű értékesítés elhalasztását kértük...«

Az EÁR rendszerbe feltöltéshez azonban az érintett üzemeltetőnek fel kell becsültetni a központi értékbecslővel az értékesíteni kívánt vagyontárgyat, a rendszerbe rengeteg képet kell feltölteni, illetve az EÁR rendszer kezelésére is időt kell szakítani, és a meghatározott eljárásrend szerint fogadni kell az érdeklődőket. Ezt a tapasztalatok szerint egyik Volán-társaság sem hajlandó megcsinálni, és a járműveket inkább hulladékként értékesíti, mert akkor nem kell ezt a bonyolult procedúrát végigjárni.

Egyes Volánok úgy tudják, 1 millió forint alatti árhoz nem kell EÁR, mások úgy tudják, hogy igen. Indokolt esetben a Volán az MNV engedélyét kérheti a közvetlen értékesítéshez, az MMKM, illetve tudtommal két buszos alapítvány így jutott autóbuszokhoz.

Egyszóval a központi értékesítő rendszer annyira bonyolult, hogy egyszerűbb, talán olcsóbb is, az ingó értékeket hulladékként értékesíteni.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.

Közút Haszonjármű

EKM: gyorsabbá válik a nagykategóriás jogosítványszerzés

iho/közút   ·   2024.06.19. 08:05

Újabb egyszerűsítéssel, ezúttal a nagykategóriás jogosítványszerzés gyorsításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a hazai szállítmányozási és fuvarozói ágazat fejlődését, a szektorban tapasztalt munkaerőhiány csökkentését. A jövőben a teherautók vezetésére jogosító C kategóriás jogosítvánnyal egyidőben megszerezhető az ahhoz kapcsolt nehézpótkocsiból álló járműszerelvényekre szóló CE kategóriás vezetői engedély.