Egységesülnek a vasutas-szakszervezetek
·
2013.01.31. 17:05
A Vasutas Szakszervezetek Szövetsége (VASZ) nevű szervezet programjának legfontosabb eleme a munkahelyek megtartása, a méltányos bérezés és a méltó munkakörülmények – ismertette Papp Zoltán, a VASZ elnöke a csütörtöki sajtótájékoztatón.
A 25 ezer tagot számláló új szakszervezeti szövetség egységesen kíván fellépni annak érdekében, hogy a munkáltatókkal induljanak bértárgyalások a vasúti ágazatban. A reálbérek szinten tartásának biztosítására a szakszervezetek infláció fölötti bérajánlásban szeretnének megállapodni.
Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a sajtótájékoztatón elmondta, hogy jelenleg nem folynak érdemi tárgyalások a munkáltatóval az idei bérfejlesztésről, annak ellenére, hogy a három szakszervezet már tavaly ősszel kezdeményezte az egyeztetések megkezdését az idei béremelésről.
A szakszervezeti vezető úgy tudja, hogy a munkáltató vagyonkezelői utasításra nem kíván bért emelni az idén. Hozzátette: a szövetség tagjai úgy gondolják, hárman együtt képesek lesznek kialkudni, ha kell, kierőszakolni, hogy legyen bérfejlesztés a vasúti ágazatban az idén.
Gaskó István emlékeztetett, hogy a mostani vasutas-szakszervezetek 1989–90-ben alakultak a korábban egységes mozgalomból. A működésük során olykor megosztották a vasutas-társadalmat és sok problémát okoztak egymásnak is. A mostani szövetség azonban véget vet ennek. A három legerősebb és reprezentatív vasutas-szakszervezet hozta létre a szövetséget, amely nagyon erős és hatékony érdekérvényesítő képességgel rendelkező szövetség lesz. A szövetségen belül az egyes szakszervezetek megtartják önállóságukat. Papp Zoltán hangsúlyozta, hogy a szembenállást felváltja az együttműködés, és az egység mindig erősebb, mint a különállás.
Kiss László, a MOSZ elnöke kiemelte, hogy konkrét célokat is megfogalmazott az alakuló ülés. A bértárgyalások megkezdése mellett célkitűzés az is, hogy a vasúti munkavállalók visszakapják azokat a korábban kiharcolt jogosultságokat, amelyeket az új munka törvénykönyve „elvett” tőlük. Azt is el kívánják érni, hogy a MÁV-csoportnál zajló átalakítás ne vezessen munkahelyek megszűnéséhez.
A 25 ezer tagot számláló új szakszervezeti szövetség egységesen kíván fellépni annak érdekében, hogy a munkáltatókkal induljanak bértárgyalások a vasúti ágazatban. A reálbérek szinten tartásának biztosítására a szakszervezetek infláció fölötti bérajánlásban szeretnének megállapodni.
Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a sajtótájékoztatón elmondta, hogy jelenleg nem folynak érdemi tárgyalások a munkáltatóval az idei bérfejlesztésről, annak ellenére, hogy a három szakszervezet már tavaly ősszel kezdeményezte az egyeztetések megkezdését az idei béremelésről.
A szakszervezeti vezető úgy tudja, hogy a munkáltató vagyonkezelői utasításra nem kíván bért emelni az idén. Hozzátette: a szövetség tagjai úgy gondolják, hárman együtt képesek lesznek kialkudni, ha kell, kierőszakolni, hogy legyen bérfejlesztés a vasúti ágazatban az idén.
Gaskó István emlékeztetett, hogy a mostani vasutas-szakszervezetek 1989–90-ben alakultak a korábban egységes mozgalomból. A működésük során olykor megosztották a vasutas-társadalmat és sok problémát okoztak egymásnak is. A mostani szövetség azonban véget vet ennek. A három legerősebb és reprezentatív vasutas-szakszervezet hozta létre a szövetséget, amely nagyon erős és hatékony érdekérvényesítő képességgel rendelkező szövetség lesz. A szövetségen belül az egyes szakszervezetek megtartják önállóságukat. Papp Zoltán hangsúlyozta, hogy a szembenállást felváltja az együttműködés, és az egység mindig erősebb, mint a különállás.
Kiss László, a MOSZ elnöke kiemelte, hogy konkrét célokat is megfogalmazott az alakuló ülés. A bértárgyalások megkezdése mellett célkitűzés az is, hogy a vasúti munkavállalók visszakapják azokat a korábban kiharcolt jogosultságokat, amelyeket az új munka törvénykönyve „elvett” tőlük. Azt is el kívánják érni, hogy a MÁV-csoportnál zajló átalakítás ne vezessen munkahelyek megszűnéséhez.