Egymilliárd forintos vasútépítés-technológiai fejlesztés
– A technológiai beruházás lehetővé teszi, hogy vasúti- vagy villamosvonalakon sokkal hatékonyabban elvégezhetők legyenek a vágányépítési és fenntartási munkák – hangsúlyozta Sal László vezérigazgató.
Sal László elmondta: a 100 százalékban magyar tulajdonú A-Híd Zrt. 2008 óta konzorciumi társaival együtt csaknem 150 szerződést kötött 354 milliárd forint értékben, ebből saját munkája 187 milliárd forintot tett ki. A csoport árbevétele 231 milliárd, adózott eredménye 8,8 milliárd forint volt az elmúlt hét évben, és 5,3 milliárd forint adót, járulékot fizetett be a központi költségvetésbe, illetve az önkormányzatoknak – ismertette.
A vezérigazgató kitért arra, hogy a 2008-as tulajdonosváltás óta az A-Híd Zrt. olyan munkákat végzett, mint a Szeged és Makó között a Tiszán átívelő Móra Ferenc híd építése, a budapesti Margit híd rekonstrukciója, valamint az M0-ás autóút autópályává fejlesztése az M6-os autópálya és az 51-es főút között, illetve ennek keretében a soroksári Duna-híd kibővítése.
A kötött pályás építkezések közül kiemelkedő az Óbudát Esztergommal összekötő vasútvonal kivitelezése, a budapesti 1-es és 3-as villamosvonalak rekonstrukciója, illetve fejlesztése, a vízépítési munkák közül pedig a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep kivitelezése és a Hany-Tiszasüly árvíztározó megépítése – közölte.
A csoport által beszerzett speciális rendszert a francia Geismar SAS vállalat fejleszti és gyártja. A rendszer a régióban egyedülálló, de Nyugat-Európában és világszerte már sok helyen alkalmazzák kötöttpályás közlekedési vonalak építésére, rekonstrukciójára, a többi között a francia TGV gyorsvasút vágányszakaszainak folyamatos cseréjére. Sal László az MTI kérdésére elmondta: az A-Híd Zrt. 2015-ben 29 milliárd forintos árbevételt és 1,7 milliárd forintos adózás utáni eredményt ért el, 2014-ben 48 milliárd forint volt az árbevétel és 3,8 milliárd forint az adózás utáni eredmény.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!