Egyke várja felújítását
A Magyar Vasúttörténeti Parkban a leggyakoribbakkal – Pobjeda/Warszawa, Zupka, Csajka – találkozhatunk, ám a vágánygépkocsik gyártásához nem volt mindig elég személyautó, így hát a vasúti műhelyek kénytelenek voltak maguknak gyártani. Ilyen volt az IG 901 pályaszámú is, amelyet – igazgatósági vágánygépkocsiként – reprezentatív utastérrel, a személyzet számára magasra helyezett kilátóülésekkel szereltek fel.
A kocsi a paksi vasúti skanzenben is megtekinthető volt, annak megszűnésekor Jászkísérre vitték több társával együtt, amelyek közül néhányat felújítottak a Magyar Vasúttörténeti Parknak. Az IG 901-es karosszériáját homokfúvatták, lealapozták, aztán időközben a megváltozott viszonyok miatt abba kellett hagyni a felújítást. Jelenleg fedett helyen áll, futómű van alatta, a géptérben egy ZIL-130-as teherautó motorja foglal helyet.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!