Egyelőre csak Budapest kap új csuklósokat

Ács Attila   ·   2020.01.30. 18:00
01conceto

Tavaly júliusban írt ki közbeszerzési eljárást szóló és csuklós buszok beszerzésére a Volánbusz; előbbit – papírforma szerint – a győri Kravtex nyerte, most pedig végre eredményt hirdettek a csuklós kategóriában is, ami – részben – szintén a jóslatok szerint alakult.

A felhívás két részből állt, az elsőben harminc és opcióban további három városi csuklóst kívántak beszerezni, ezt ezúttal is az Inter Traction Electrics Kft. nyerte el a Törökországban gyártott Mercedes Conecto G típussal. Rajtuk kívül csak a lengyel Solaris adott be érvényes ajánlatot, ami a tízéves szűkített élettartamköltség tekintetében ráadásul némileg kedvezőbb is volt az ITE által megajánlott árnál, a szállítás ütemezésére viszont kevesebb pontot kaptak a bírálat során, így Conecto győzött az Urbinóval szemben. A török csuklósok várhatóan az agglomerációs vonalakon állnak majd forgalomba, néhány MOS rendszámú Volvo 7900A-t kiváltandó.

A BKV után a Volánbusz is új generációs Conectókat hoz majd a fővárosba (fotó: Vörös Attila)

A második részben hatvanöt (opcióban további hét) helyközi, háromajtós csuklóst szerzett volna be a cég, ez azonban eredménytelen lett. Itt az egyetlen érvényes ajánlatot az Evobus Hungária nyújtotta a német Mercedes Citaro G típussal (a török Conecto G csak városi, négyajtós kivitelben érhető el), de az általuk megajánlott összeg magasabbnak bizonyult a Volánbusz által becsült árnál, így itt nem hirdettek győztest. Nagy szükség lenne pedig a helyközi csuklós buszokra, hiszen ilyeneket utoljára még a Hajdú Volán vásárolt tíz évvel ezelőtt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.