Traxx-forda: Egy-két-há-négy
Az ugyan csak városi legenda, hogy az elsőként Záhonyba érkező Nohabot a szovjet elvtársak apró részekre szétszedve alaposan megvizsgálták volna valami titokzatos föld alatti laboratóriumban, de tény, hogy a Szovjetunió felé irányuló forgalom az előző rendszerben mindenképp kivételezett helyzetben volt, a vasutasok (minisztertől váltókezelőig) kínosan vigyáztak arra, nehogy a Nagy Testvér valamiféle hátrányt szenvedjen. Az első két Gigant is a Birodalmi gyorsot kapta megtisztelő vontatási feladatául (vagy épp büntetésből?), és – mit tesz Isten – a szovjet idők eltűnése után is láthatunk vadonatúj mozdonyt az északkeleti határállomáson.
Sok olvasónk kíváncsi a Traxx-ok fordájára, a kedvükért (és sok érdekes fénykép reményében) a szerkesztőségünk tudomására jutott mozdonyfordulókat közzétesszük. A négy gép egy négynapos forda szerint követi egymást, így a türelmes fotósok – mondjuk a Keleti pályaudvaron – egy nap mind a négy gépet megleshetik.
Szerelvénymenet Nagykátára – 3639 (Nagykáta 4.36., Budapest-Keleti 5.40.) – 367-2 Hargita IC (Budapest-Keleti 6.40., Püspökladány 8.58.) – 364-1 Ady Endre IC (Püspökladány 10.02., Budapest-Keleti 12.20.) – 16 Tisza (Budapest-Keleti 18.40., Záhony 22.58.) – 15 Tisza (Záhony 6.32., Budapest-Keleti 11.20.) – 9204 (Budapest-Keleti 14.39., Győr 16.23.) – 996 (Győr 16.40., Sopron 17.49.) – 931 Kékfrankos IC (Sopron 19.10., Csorna 19.49.) – 911 Alpokalja-Kékfrankos IC (Csorna 20.03., Budapest-Keleti 21.54.) – szerelvénymenet Szolnokra – 3959 (Szolnok 5.43., Budapest-Keleti 7.30.) – 502 TVK IC (Budapest-Keleti 8.30., Miskolc-Tiszai 10.31.) – 515 Abaúj IC (Miskolc-Tiszai 11.28., Budapest-Keleti 13.30.) – 514 Abaúj IC (Budapest-Keleti 14.30., Miskolc-Tiszai 16.31.) – 503 Szinva IC (Miskolc-Tiszai 17.28., Budapest-Keleti 19.30.) – 5108 (Budapest-Keleti 22.00., Miskolc-Tiszai 0.21.) – 659 Délibáb IC (Miskolc-Tiszai 7.33., Budapest-Nyugati 11.37.) – 654 Vércse IC (Budapest-Nyugati 14.23., Budapest-Keleti 20.30.)