Egy hét múlva: irány Erdély!

iho/vasút   ·   2012.05.18. 07:30
00

Vonatonként cirka 670-680 utas, 11-11 kocsi, az indulás közeledtével egyre növekvő izgatottság, folyamatos egyeztetés a székelyföldi szállásadókkal: helyzetjelentés az első erdélyi zarándokvonatok indulása előtt egy héttel. Al- és felcsíki, illetve gyimesi időjárás-előrejelzésre is vetemednénk, de a neten fellelhető, a május 25–28-i időszakra vonatkozó adatokból semmi értelmeset sem lehet kihámozni, ezért három évtizedes helyi tapasztalatunkra hagyatkozva adjuk közre: esni fog, Somlyón és Gyimesbükkön főleg kora délután esélyes egy kiadós zuhé. Ha nem így lesz, örvendjünk neki.

Amint azt korábban megírtuk, a Székely gyorsot a 017-es Nohab, a Szombathelyről induló Csíksomlyó expresszt a 470 010-es Aranycsapat Taurus viszi. A határig, onnan mindkét gép román előfogatot kap – a SZÉGY-et Kolozsvárig remot Sulzer, majd onnan tovább Ázea viszi, a Dél-Erdélyt becserkésző CSEX vonógépe pedig ugyancsak egy 40-es sorozatú hatlábú lesz.

A Székely gyors és a Csíksomlyó expressz Gyimesbükkön, 2010-ben<br>(fotó: Kemsei Zoltán)

Az V. Székely gyors a szajoli vágányzári munkálatok miatt idén meglehetősen későn, 7.45-kor hagyja el Budapest-Keletit, 12.10-kor lép ki az országból, helyi idő szerint 21.44-kor ér az első vendéglátó településre, Csíkszentdomokosra, majd 22.24-kor nyugszik meg a végállomás Madéfalván.  A III. Csíksomlyó expressz 0.10-kor indul Szombathelyről, hogy a 4.17-es keletis érkezést követően 5.10-kor vágjon neki a fővárosból az Erdélybe vezető hosszú útnak. Érkezése Tusnádra 20.51., Madéfalvára 21.48. – ez is helyi idő.

Itt említjük meg, hogy május 27-én, Gyimesbükkön az ünnepi program keretében emléktábla-avatásra is sor kerül: a mozdonyok délutáni kivonulását követően az őrháznál a szervezők ezrek jelenlétében leplezik le az idén ötödször felkerekedő Székely gyors dicsőségét hirdető réztáblát.

Az út előkészítése során az ötletgazda Indóház közvetítésével folyamatos volt az egyeztetés a mindkét vonatot kiállító MÁV-Start Zrt. és a zarándoklat tour operátora, a Kárpáteurópa utazási iroda között. A felek az eddigi négy közös különvonat (a négy eddig SZÉGY) szervezésének a tapasztalatával a hátuk mögött eredményesen működtek együtt – a folyamatot ünnepélyes szerződés-aláírás koronázta meg.

Érdekegyeztetés a szerződés aláírása előtt. Jobból balra dr. Zaránd György, a MÁV-Start Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese, Mező Tibor, a Kárpáteurópa ügyvezetője, Fodor Mihály, a vasúttársaság üzleti igazgatója és T. Hámori Ferenc, az Indóház kiadóvezetője<br>(fotó: Böhm Katalin)

Kapcsolódó hírek