Egy forgóvázzal lelépett a sínről a 154-es Szili a Keletiben, már visszaemelték a gépet a pályára
A baleset miatt húsz–harminc perces késéssekkel közlekedtek egyes vonatok, de már normalizálódik a forgalom.
Fél kilenc után néhány perccel visszaemelték a Keleti pályaudvaron a sínekre az annak idején 1971/282 gyári számon megépült, 1971 júniusában a MÁV-nál állományba vett 154-es Szilit. A gép még hajnali negyed öt után néhány perccel vált földönfutóvá, miután kijárás közben, szerelvényvonattal, a lezárt vágányúton az első forgóvázával egy kitérőn siklott. Mivel a mozdony Ferencváros induló, Kőbánya érkező és Kőbánya felső felé elzárta a vágányokat a forgalom elől, a fejpályaudvaron húsz–harminc perces vonatkésésekre kellett számítani. Nem sokkal hét óra előtt engedélyezték a szerelvény a siklásban nem érintett részének visszahúzását, majd ezt követően kezdődött meg a mozdony visszaemelése a sínekre – a műveletet a műszaki mentés szakemberei 8:36-ra sikeresen elvégezték.
[Lezártnak tekintendő a vágányút, ha a vonatközlekedés vagy tolatási mozgás által használt vágányútban a váltók (érintett és védő) a kijelölt állásban, rögzített (lezárt) állapotban vannak.]
Korábban írtuk:
A hétfő reggeli siklás során nem sérült meg senki, de a baleset miatt a Keleti pályaudvar kapacitása lecsökkent, a torlódások csökkentése érdekében a vasúttársaság alábbi változásokat vezette be:
- A Gyöngyösről a Keleti pályaudvarra tartó, Gödöllőről 6:21-kor késéssel továbbindult IR85-ös Mátra Interrégió (3049) menetideje 40-45 perccel nőtt, csak Kőbánya felsőig közlekedett.
- A Keleti pályaudvarról 7:05-kor Gödöllőre induló S80-as vonat (3160) csak Kőbánya felsőtől közlekedett.
- Az Isaszegről 6:13-kor és 6:43-kor a Keleti pályaudvarra induló G80-as vonat (3179, 3189) nem közlekedett.
- Az egri Agria, valamint a gyöngyösi Mátra Interrégiók Budapest és Hatvan között S80-as vonatként közlekedtek.
- 8 óra környékétől viszont már teljes útvonalukon haladnak, a Keletiből azonban öt perccel később, az S80-as vonat menetrendi idejében indulnak és Kőbánya felsőn is megállnak.
- Az aszódi S80-as vonatok a teljes útvonalukon közlekednek, viszont a gödöllői S80-as vonatok csak Kőbánya felsőig/től közlekednek.
- A szolnoki Z60-as vonatok Budapest és Sülysáp között S60-as vonatként közlekednek.
Az elmúlt időszak hasonló balesetei közül nagy visszhangot keltett az augusztus 25-én a Keletiben történt siklás, mely során a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis Intercity (IC74) több kocsija lépett ki a sínekről egy eltört váltóalkatrész miatt; a szintén a pályaudvarra érkező Tokaj IC majdnem belerohant a vonatba.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!