Dunakanyari napijegy, légikatasztrófa Indiában – ez történt a héten a közlekedésben
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló augusztus 3-ától augusztus 9-éig.
Augusztus első két napja az idei szezon eddigi legforgalmasabb hétvégéje volt a „magyar tengernél”, jórészt a második északi parti retróhétvége, valamint a Balaton-átúszás miatt. Az utasmennyiség idén nyáron először haladta meg az egy évvel korábbi, azonos időszak számát: 11,3 százalékkal többen választották a Balatont. A déli partot nagyjából 52 ezer 600-an, míg az északit 28 ezer 300-an választották úticélnak. A 29-es vonalon augusztus 1-jén és 2-án másodszor is megrendezett retróhétvége több ezer érdeklődött vonzott. A klasszikus dízelmozdonyok, valamint a 424,247-es gőzmozdony által húzott vonatokkal a rendezvény Európa jelenlegi legnagyobb vasútbarát eseményévé nőtte ki magát: nincs még egy olyan vasútünnep, amelyen egyszerre háromnál több menetrendszerinti vonatot továbbítanának nosztalgiamozdonyok.
A balparti közlekedést vasúton és közúton egyaránt ellehetetlenítő, júliusi dömösi hegyomlás miatt beiktatott vonatpótló hajók után klasszikus kirándulóhajókat is indított a Mahart PassNave Kft. a járványhelyzetben külföldre kevésbé eljutó közönségnek. A hajókhoz autóval érkezőknek azonban kevés parkolóhely áll rendelkezésre a környéken, erre reagált a MÁV-csoport: az augusztus 5-étől értékesített Dunakanyar napijegy 1999 (fiataloknak 1499) forintért augusztus bármely napjára, szeptemberben pedig péntekre, szombatra és vasárnapra váltható, és a MÁV-csoport (MÁV-Start, MÁV-HÉV, Volánbusz) környékbeli járatain korlátlan számú utazásra használható, ezzel segítve elő a hajók megközelítését, és bármilyen más turisztikai cél elérését a Dunakanyarban.
A Budapest Airport a napokban köszöntötte a teherszállító légitársaság 3500. áruszállító járatát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Cargolux 2002-ben kezdte meg működését a Liszt Ferenc Repülőtérre, elsősorban távol keleti importra és magyarországi exportra alapozva, és tizennyolc éve megszakítás nélkül üzemel a magyar főváros repülőterére. A Cargolux járathálózata elsősorban hongkongi és csengcsoui járatokból épült fel, amelyek Budapestről a luxembourgi központba folytatják útjukat, ahol számtalan desztinációba kapnak tovább szállítási lehetőséget világszerte.
A vasúttársaság július elején új nemzetközi díjszabási rendszert vezetett be Start Ausztria néven, amely szakít a hagyományos, nemzetközi utazásokban eddig használt kedvezménytípusokkal. Az elmúlt hónap alatt több mint 12 ezer 600 Start Ausztria jegyet értékesítettek, melynek több mint huszonöt százalékát a MÁV applikációval váltották meg: az alkalmazással történő vásárláshoz ráadásul ingyenes a helybiztosítás. A kedvező árú ajánlat bármely magyarországi és ausztriai állomás közötti utazásra elérhető. A legtöbb menetjegyet a Budapest–Bécs, a Győr–Bécs, valamint a Budapest–Salzburg viszonylatokra vették. A dinamikus árazásnak köszönhetően Győrből már kilenc euróért (a MÁV-Start jelenlegi 345 forintos árfolyamán számolva 3105 forintért), míg Budapestről 13 euróért (4485 forintért) lehet eljutni másodosztályon az osztrák fővárosba.
Augusztus 7-én este az Air India Express VT-AXH lajstromjelű Boeing 737-800-asa 1344-es járatszámmal Dubajból érkezett a dél-indiai Kerala állambeli Calicut Kozhikode repülőtérre, fedélzetén 181 utassal és hét főnyi személyzettel. A speciális repatriálási járatot teljesítő, vagyis a koronavírus-járvány miatt külföldön rekedt indiaiakat hazaszállító gép azonban a meglehetősen rossz időjárási körülmények között túlfutott a pályaküszöbön, majd a töltésről a mélybe csúszva kettétört. A balesetben tizennyolcan meghaltak, köztük a két pilóta is, száznál is többen megsérültek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!