Dízelkavalkád a Semmeringen
Az idén nyolcéves Südbahnmuseum szervezésében az osztrák vasút dízelüzemű járműveinek válogatott csapata vett részt a június tizedikén megrendezett mozdonytalálkozón, amelynek maga a múzeum adott helyet Mürzzuschlagban.
Az eseményre két különvonat is közlekedett. Az egyik is és a másik is General Motors EMD-motoros dízelmozdonnyal az élén közlekedett, ráadásul a maga nemében mindkét menet kuriózumnak számított. A Bécsből érkező szerelvényt egyszerre kettő ÖBB 2050 sorozatú gép továbbította – ilyen páros talán először közlekedett a Semmering-vasúton. A másik szerelvény pedig a ljubljanai vasúti múzeumban megőrzött Kennedyvel, azaz SŹ 661-es sorozatú mozdonnyal érkezett, amely szintén első alkalommal jutott el Ausztria belsejébe.
Mi az utóbbi különvonatot választottuk, így szombaton indultunk a Citadellával és hétfőn este értünk ugyanezzel a járattal haza. A ljubljanai éjszakák igen rövidnek bizonyultak, ugyanis a különvonat vasárnap hajnali 4.50-kor indult Mürzzuschlagba és este tízkor ért vissza, de a vonatozásnak a korai kelés legtöbbször elkerülhetetlen velejárója.
A mozdonytalálkozó fő eseménye azonban mégsem egy vontató-, hanem egy vontatott járműhöz kapcsolódott. Az osztrák államelnök vasúti különkocsiját adta át hivatalosan a múzeum számára ideiglenes kiállítási darabként maga Heinz Fischer elnök úr, aki a különkocsiban utazott a Bécsből érkező 2050-es gépek vontatta különvonat élén.
Hogy a visszaút se teljen eseménytelenül, arról a szlovén vasút mániákus jegyvizsgálója tett: a vonaton utazó mintegy negyven brit vasútbarát ihletésére minden megállóban a következőt kiabálva adott jelzést a mozdonyvezetőnek az indulásra. MAXIMUM POWER!!!
Az alábbi videón együtt szerepel a két sztár: a Kennedy és a jegyvizsgáló Dusan: