Dinamikusan fejlődik a kerékpáros közlekedés
A helyettes államtitkár kifejtette: a kerékpáros közlekedés aránya országos szinten tizenkilenc százalék, magasan meghaladja az Európai Uniós átlagot. Emlékeztetett: a 2010–2014-es kormányzati ciklusban több mint 530 kilométernyi kerékpárút épült.
Becsey Zsolt szerint előkészítés alatt áll az EuroVelo 6 útvonal Rajka–Budapest szakaszának megépítése, a Balatoni Bringakör komplex fejlesztése és a Budapest–Balaton útvonal létesítése, folyamatban van több fejlesztés a fővárosban, a Velencei-tónál és a Fertő-tó térségében is.
– A további fejlesztések alapjául szolgál majd az a várhatóan jövő tavaszra elkészülő felmérés, amely Magyarország teljes területére kiterjedően számba veszi a kerékpáros létesítményeket – tette hozzá. A közlemény szerint az „Iron Curtain Trail: Fenntartható közlekedés a Vasfüggöny Nyomvonal (Eurovelo 13) mentén” című Nemzetközi kerékpár-turisztikai konferencián a szakemberek az európai kontinens országait összekötő, tizennégy kerékpáros útvonalból álló hálózat legújabb eleméről tanácskoztak.
A Vasfüggöny Nyomvonal az EuroVelo hálózat a 13-as számú útvonala. Ez az európai kerékpárút-hálózatok közül a leghosszabb – 10 ezer 400 kilométer –, amely magában foglalja a teljes magyar–osztrák, magyar–szlovén, magyar–horvát és magyar–szerb határszakaszt. A Vasfüggöny Nyomvonal projekt célja, hogy az útvonal délkelet-európai szakasza (Szlovákiától Törökországig) is felzárkózzon a fejlettebb régiókhoz.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!