Desiro UK: húsz új motorvonat
A húsz új járműből tíz a London Midland cég elővárosi üzemében, míg a másik tíz a First TransPennine Express manchesteri repteret Glasgow és Edinburgh szívével összekötő járatain teljesít majd szolgálatot.
Mindent számításba véve a szerződés értéke 170 millió euró, ez magában foglal egy karbantartási megállapodást is. A járművek óránként 110 mérföld megtételére képesek, és az itthon is ismert 25 kilovoltos rendszeren működnek.
Elgondolkodtató, hogy a Siemens viszonylag rövid időn belül a második csatát nyeri az elvileg – a Derbyben működő gyárnak köszönhetően – hazai pályán induló Bombardier ellen. A két cég egy harmadik, ennél tízszer nagyobb volumenű programban, a Crossrail projektben is versenybe száll a Hitachi és a CAF járműgyártókkal együtt, és bár a brit közlekedési minisztérium célzott rá, hogy ez jó esély lehet a Bombardier talponmaradására, az utóbbi idők eredményei nem sok jóval bíztatják a kanadaiakat.
A jelenlegi pályázaton a választás kulcsa azonban nagy valószínűséggel az volt, hogy a most is üzemelő Desiro UK flotta egy négyhetes időszak alatt 615 ezer kilométert teljesített problémamentesen – ez több mint másfélszerese a Hold–Föld távolságnak.
Hozzá kell tenni a fentiekhez: a Siemensnek is komoly érdekeltsége van az Egyesült Királyságban. Hatezernél is több alkalmazottat foglalkoztat a gyártás-fejlesztés területén, míg a teljes munkavállalói létszám a 13 ezret közelíti. Így ha a Bombardier be is váltja fenyegetését, hogy a bukott projektek miatt több mint ezer alkalmazottjától megválik, a Siemens az utóbbi idők sikerei után némi bővítéssel kompenzálhatja ezt.