Dél-Korea harcba száll a maláj-szingapúri nagysebességű vasútért
Újabb lépéseket tett Dél-Korea azért, hogy jobb helyzetbe kerülhessen a Malajziát és Szingapúrt összekötő nagysebességű vasút megépítésének irányítására várhatóan jövőre kiírásra kerülő nemzetközi közbeszerzés megnyeréséhez. A sikeres pályázás érdekében a földművelésügyi-, infrastruktúráért felelős és közlekedésügyi minisztérium nemrégiben újraszervezett egy részben állami, részben magántulajdonban álló társulást, hogy erősítse a technológiai funkciókat, és tovább élesítse a Japánnal és Kínával szembeni versenyelőnyét.
Az átszervezés értelmében két állami tulajdonban lévő szervezet, a Koreai Vasúti Hatóság (KRNA) és a Koreai Vasút (Korail) együttműködik számos nagy koreai vállalattal, például a Hyundai Rotemmel a mozdonyok beszerzéséhez, a KT-vel pedig a távközlési hálózat kiépítéséhez. A hardverhez a HyundaiEngineering & Construction szövetséget kötött több nagy koreai céggel, hogy malajziai és szingapúri helyi cégeket bevonva, együtt építsék ki a hálózatot.
Choi Jeong-ho, a minisztérium elnökhelyettese elmondta, a Koreai Fejlesztési Bankkal és a Koreai Export-Import Bankkal együttműködve egy még versenyképesebb finanszírozási modell segítségével gyorsítják fel a nagyprojekt elnyerése érdekében történő erőfeszítéseket. Koreát a nagysebességű szerelvényekkel és vasúthálózattal kapcsolatos tapasztalatai, valamint a szingapúri és malajziai kormányokkal való szoros együttműködés pedig még inkább előnybe helyezheti.A nagysebességű vasút megépítésére kiírt nemzetközi szintű pályázat várhatóan 2017 második felében jelenik meg – számol be a Railway Pro.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!