Csattogó csepeli HÉV
És példás gyorsasággal, egy napon belül meg is jött a BKV Zrt.-től a válasz:
„Köszönjük megkeresését, kérdésére a következő tájékoztatást adjuk:
A vasúti közlekedésnek kellemetlen velejárója, hogy túlfékezés esetén a kerekek megcsúsznak, amelynek következtében keréklaposodás keletkezik. Ennek hallható velejárója a csattogó zaj, ami sem a környezetnek, sem a járműnek, illetve a pályának nem tesz jót. Mivel az ilyen jellegű meghibásodásokat kocsiszíni körülmények között, az alkalmazott alacsony sebesség (5 km/h) miatt szinte lehetetlen észlelni, ezért a járműtelepi munkatársaink csak a bejelentésre hagyatkozva tudnak megfelelően intézkedni. A kapott bejelentés alapján első adandó alkalommal kiállítottuk a forgalomból az érintett szerelvényt és a kerekek lapmentesítését soron kívül megkezdtük.”
(Persze lenne, aki elcsodálkozna, hogy maga a járművezető nem veszi észre a dübörgést – de az okvetetlenkedés helyett tényleg örülhetünk a gyors intézkedésnek – a szerk.)
Korábban írtuk:
A komódban megcsörren a családi ezüst, a hanglemezről leugrik a tű, a Budapest Parkban és a Zöld Pardon színpadán kiesik a ritmusból a dobos és a basszusgitáros, amikor óránként háromszor végigcsattog Csepeltől a Boráros térig az egység. Pár méterre a lakóházaktól, ahol vérmesebb vélemények szerint a Richter-skála szerinti jelenleg 5,2-es földrengés mérhető; emellett aligha használ a pályának a fordulatról fordulatra odaverődő kerék.
Nem éppen a legjobb állapotú BKV HÉV-szerelvény, ahogy hallható. A 959-es kocsi is hangos, de a 960-as két forgóvázában is alaposan meglaposodott kerekek lehetnek. Hogy nem lett volna jobb a hétvégére (július 16–17-én mindkét nap kiadták), nehezen hihető, de persze laikusként ezt nem tudhatjuk.
Az egyetlen lehetséges formában, tehát e-mailben megkérdeztük a BKK-t, hogy mi a véleményük a szolgáltatójuk eme járművéről. Ha megjön a válasz, készséggel közöljük.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!