Combinóval Hűvösvölgybe
A főváros vezetése alaposan előkészíti az egykori Moszkva tér átépítését. A tér áttervezésekor felmerült, hogy a nagykörúti villamosok esetleg kijárnának Hűvösvölgybe, így komoly közúti terheléstől lehetne megóvni a II. kerületből a Belváros felé vezető utakat.
Az elképzelés vizsgálatához felkérték a BKV szakembereit is, hogy vizsgálják meg: a Siemens villamosai elférnének-e a jelenlegi pályán, és milyen átépítések lennének szükségesek a forgalom beindításához. Egy csapat villamosforgalmi szakember ezért nemrég két Combino típusú villamossal elindult felfelé a vonalon, természetesen üzemzárás után.
A különleges menet során a két villamos minden megállóban megállt, a szakemberek pedig lemérték, hogy mennyire kellene átépíteni a peronokat. A legnagyobb munkálatokra a Budagyöngye megállónál lenne szükség, hiszen itt a sínek keresztezik a közutat, és rögtön utána van a megálló – a szokásos Tatra szerelvényeknél azonban 24 méterrel hosszabbak a körúti villamosok, ezért a megállót át kellene telepíteni az út túloldalára, ahol azonban a pálya íve miatt a járművezető nem látná a villamos végét, így itt komoly átépítésre lehet szükség. A Hűvösvölgyi végállomáson is hasonló a helyzet, ott a terepviszonyok, valamint a végállomás műemléki épületei jelentik a nehézséget.