Autonóm taxik Dubajban
Az Emírség második legnagyobb városában az a cél, hogy a közösségi közlekedés huszonöt százalékát 2030-ra átvegyék az önvezető járművek. A szükséges IT hálózatok kiépítése és az autók beszerzése már elkezdődött.
Az Emírség második legnagyobb városában az a cél, hogy a közösségi közlekedés huszonöt százalékát 2030-ra átvegyék az önvezető járművek. A szükséges IT hálózatok kiépítése és az autók beszerzése már elkezdődött.
A Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet kutatóinak több millió kísérlet lefuttatásából szerzett adatok alapján sikerült egy olyan modellt létrehozniuk, amely segíthet az autonóm rendszerek fejlesztésében.
Az üzemeken belüli, önjáró szállítóeszközök vagy targoncák már nem számítanak újdonságnak. A Peugeot és az Easymile együttműködésének keretében azonban ez már kiterjedt a gyártelepek területére is.
Elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu internetes óriáscég és a Geely autógyártó.
A tesztútvonal a Müncheni Műszaki Egyetem területén keresztülhaladva lehetővé teszi a forgalmi helyzetek szimulációjának valós körülmények közötti, éles tesztelését.
Az autonóm járművek kora már nem utópia, így a jogalkotók is megválaszolandó kérdések előtt állnak. Lehet-e például ittas vezetésről, vagy gyorshajtásról beszélni az önvezető gépjárművek rendszerében, és a különböző kockázatok esetén kié a felelősség?
Kína lehet az elektromosautó-gyártás abszolút piaci vezetője az előrejelzések szerint. Mindezt a törvényi szabályozások jelentősen segítik.
Az ok a magas munkanélküliség. Exportra viszont minden további nélkül termelnének.