Kombiverkehr: a legrosszabb esetben le is állhatunk!
A német logisztikai társaság szerint 2025-ban megduplázódnak a vasúti áruszállítás költségei Németországban. Távolodik a modális váltás célja.
A német logisztikai társaság szerint 2025-ban megduplázódnak a vasúti áruszállítás költségei Németországban. Távolodik a modális váltás célja.
A kormány által ígért jelentős forrást jogellenesnek ítélte az alkotmánybíróság. Állami vállalatok privatizációjával vonnának be pénzt. A Deutschlandticket jövője is kérdéses.
Habár a 2024-es szövetségi költségvetés jelentősen nagyobb összegeket tart fenn a vasúti beruházásokra, az iparág attól tart, hogy ezeket elsősorban a megnövekedett építőipari árak nyelik majd el.
A vasúti infrastruktúrába 45 milliárd eurót tervez invesztálni a német szövetségi kormány 2027-ig, az Allianz pro-Schiene közlekedési egyesületnek viszont kételyei vannak a megvalósulással kapcsolatban.
Eredetileg 2030-ra kellene megvalósítani az országos ütemes vasúti menetrendet, a Deutschlandtaktot, az ehhez szükséges infrastrukturális fejlesztésekhez viszont akár ötven év is kellhet.
Habár a tavaly novemberben felálló új kormány azt ígérte, hogy a vasutat fogja priorizálni a közúttal szemben, mégis az utóbbi juthat több forráshoz.