Bő kétszáz kilométernyi vasútvonalat adott fel végleg a magyar állam
A napokban megjelent kormányrendelet tíz vonalszakaszról mondott le, köztük az egykori kecskeméti kisvasútról is. Többségükön már évtizedek óta nem jártak vonatok.
A napokban megjelent kormányrendelet tíz vonalszakaszról mondott le, köztük az egykori kecskeméti kisvasútról is. Többségükön már évtizedek óta nem jártak vonatok.
A MÁV–Volán-csoport célja az, hogy a vonatokhoz való csatlakozások kedvezőbbek legyenek, illetve a vasúttársaság és a Volánbusz integrációjából következő előnyöket még hatékonyabban ki lehessen használni az érintett térségek közlekedésében.
A 14-es és a 23-as vonalon nem lesz módváltás.
Konkrét információk kerültek ki a második hullámban megmódváltandó vicikről.
Az augusztus 1-ével feladott tíz vicinális után most még hét vonalat helyettesítene buszokkal a szakminisztérium.
A MÁV–Volán-csoport első embere fogalmazott így a frissen „módváltott” mellékvonalakról a Magyar Nemzetnek adott interjújában.
Komló felé viszont kevesebb a gaz, de ragad. Nagyatádon meg több, de a barátságos fajta.
A vonathelyettesítő autóbuszok négyszáz forintos teljesárú jeggyel, a kedvezményre jogosultak számára ötven vagy kilencven százalékos kedvezménnyel vehetők igénybe.
Újabb szomorú nap a magyar vasút történelmében: 2023. július 31-ével tíz vasútvonal egy részén vagy egészén áll le a menetrend szerinti személyszállítás. In memoriam.
A MÁV–Volán-csoport augusztus 1-jétől – további intézkedésig – tíz regionális vasútvonalon, vonalszakaszon vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki utasait az Építési és Közlekedési Minisztérium elrendelése alapján.
Olvasói levéleben az egyesület arról is ír, EU-s jogszabályba is ütközik a MÁV és Lázár János mellékvonal-bezárási terve.