Fontos vasúti alagutat fúrtak ki Törökországban
A 8,4 kilométer hosszú, isztambuli műtárgy a Bulgáriába vezető emelt sebességű pálya részeként elősegíti majd az európai kontinens és Törökország közötti vasúti teherszállítást.
A 8,4 kilométer hosszú, isztambuli műtárgy a Bulgáriába vezető emelt sebességű pálya részeként elősegíti majd az európai kontinens és Törökország közötti vasúti teherszállítást.
A Pasifik Eurasia új vasúti fuvarokat indít Isztambul és Budapest között, a szerelvények négy nap alatt teszik meg a bő ezerötszáz kilométeres utat. A cél a török piac bővítése.
Az azeri nemzeti vasút ADY és a georgiai Marabda–Kartszakhi árufuvarozó vasúttársaság BTKI Railways néven közös vállalkozást hozott létre a Baku–Tbiliszi–Karsz (BTK) vasútvonal üzemeltetésére.
Azerbajdzsán nemzeti vasúttársasága, az ADY a kazah vasút KTZ által indított trendet követné, a cél az úgynevezett középső korridor teljes kapacitásának kihasználása.
A megnövekedett keresletre reagálva, a cargo-partner egy új FTL megoldást is kínál ügyfeleinek az Új Selyemúton a középső folyosó meglévő vasúti szállítási szolgáltatásainak kiegészítéseként. A vállalat jelenleg a Kaszpi-tengeren keresztül, 22–25 napos tranzitidővel kínál közúti fuvarozási szolgáltatásokat.
A kazah export közel a háromszorosára, az import pedig huszonkét százalékkal nőtt az idei év első negyedévben a szállítási útvonalon.
A Perzsa-öböltől Törökországig vezető pályának köszönhetően Irak is tranzitországgá válhatna, kapcsolatot teremtve Európával is.
A logisztikai vállalat 2023 elejével létrehozza Sanghajban a Rail Cargo International Freight Forwarding leányvállalatát.
Idén augusztus 21-én érték el a fontos mérföldkövet, tíz nappal hamarabb, mint 2021-ben. Az eurázsiai szállítási folyosó növekedése viszont lelassult.
A magyar, a török, a bolgár és a szerb közlekedési miniszterek Isztambulban találkoztak a Budapest és Isztambul közötti vasúti infrastruktúra fejlesztése, ezáltal a vasúti árufuvarozás elősegítése érdekében.
A fekete-tengeri kikötőből a magyar fővárosba tartó tehervonati szolgáltatást június elején indította el a román logisztikai vállalat.
A metropolisztól Kapikuléig vezető pálya ráadásul a teherforgalmat is kiszolgálja majd, elősegítve a Középső Korridoron haladó eurázsiai áruszállítást.
A lépéssel a konstancai kikötő terhelését enyhítené a logisztikai vállalat.
A logisztikai vállalat új, továbbfejlesztett intermodális vasúti szállítással tér vissza a nemzetközi szállítási útvonalra, a megrendelőket pedig a szabad kapacitások kihasználására ösztönzi.
Az azeri és az osztrák vasútvállalat képviselői a napokban írtak alá egyetértési nyilatkozatot, kiemelve a multimodális szállítás szerepét a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítésében.