Románia tengerjáró hajók fogadására is alkalmas folyami kikötőt vásárolna Moldovában
A Giurgiuleștiben lévő létesítmény megvételéről szóló memorandumot már elfogadta a bukaresti kormány.
A Giurgiuleștiben lévő létesítmény megvételéről szóló memorandumot már elfogadta a bukaresti kormány.
A romániai beruházások értéke 130 millió euró, a terminálokon nehéz rakományokat fognak kezelni.
A logisztikai vállalat tizenhat új, az úgynevezett középső korridort használó intermodális fuvarral köti össze a két térség kereskedelmi központjait.
A fekete-tengeri kikötőből a magyar fővárosba tartó tehervonati szolgáltatást június elején indította el a román logisztikai vállalat.
Habár a tranzitidők minden esetben jóval hosszabbak, a világgazdaságnak működni kell. Konstanca és Törökország az eddigi nyertesek között.
A lépéssel a konstancai kikötő terhelését enyhítené a logisztikai vállalat.
A logisztikai vállalat új, továbbfejlesztett intermodális vasúti szállítással tér vissza a nemzetközi szállítási útvonalra, a megrendelőket pedig a szabad kapacitások kihasználására ösztönzi.
Az azeri és az osztrák vasútvállalat képviselői a napokban írtak alá egyetértési nyilatkozatot, kiemelve a multimodális szállítás szerepét a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítésében.
Az idei év első negyedében a tavalyihoz képest 28 százalékkal nőtt a konténerforgalom a Kínát Európával Kazahsztánon keresztül összekötő nemzetközi szállítási útvonalon.
A romániai civil szervezet szerint a szállításügyi minisztérium akár 17 milliárd eurót is invesztálna a Nagyváradtól Kolozsváron és Bukaresten át Konstancáig vezető pálya megvalósítására, miközben a hagyományos hálózat fenntartására sincs elég forrás.
A befektetők pénzeihez azonban először meg kell határozni a végleges útvonalakat, valamint az uniós és állami finanszírozások lehetőségeit is.
Távol-keleti segítséggel újul meg Bukarest vasúti körgyűrűje, és a 800-as számú Bukarest–Konstanca vasútvonal. A fejlesztést követően a vonatok akár 250 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek.