Vezető nélküli villamost tesztelnek Moszkvában
A lézer alapú távérzékeléssel (Lidar) ellátott jármű utasok nélkül, majd utasokkal is végigmegy a 10-es vonalon. Az autonóm villamos várhatóan 2025 végére állhat menetrend szerinti forgalomba.
A lézer alapú távérzékeléssel (Lidar) ellátott jármű utasok nélkül, majd utasokkal is végigmegy a 10-es vonalon. Az autonóm villamos várhatóan 2025 végére állhat menetrend szerinti forgalomba.
Brüsszel egy európai uniós rendeletben kötelezővé teszi különböző vezetéstámogató rendszerek használatát, és létrehozza az automatizált és teljesen önvezető járművek Európai Unión belüli jóváhagyásának jogi keretét.
A francia ECA Group fejlesztésében az igazi áttörést a nehézkategória és nehéz üzemeltetési körülmények jelentik: kohászati és öntödei anyagmozgatás autonóm szállító járművekkel.
Az autonóm járművek kora már nem utópia, így a jogalkotók is megválaszolandó kérdések előtt állnak. Lehet-e például ittas vezetésről, vagy gyorshajtásról beszélni az önvezető gépjárművek rendszerében, és a különböző kockázatok esetén kié a felelősség?