Jól teljesített idén a magyarországi autópiac
Az európai átlagot is meghaladja. A bővülés az év végéig két számjegyű is lehet, körülbelül 150 ezer új járművel.
Az európai átlagot is meghaladja. A bővülés az év végéig két számjegyű is lehet, körülbelül 150 ezer új járművel.
Az autógyár 2024. december 18-a és 2025. január 20-a között tart termelési szünetet, ahogy az az elmúlt években már megszokottá vált.
A vállalat és leányvállalatai 2019 tavasza óta több mint 367 millió euró értékben, négyszáz hektáron valósítottak meg területelőkészítést és építettek ki teljes infrastruktúrát Debrecen városa és a BMW Group megbízásából.
A legnagyobb brit autóipari szövetség sürgős kormányzati beavatkozást kért az elektromos járművek gyenge kereslete és az átállási folyamat fenntarthatatlanná vált üzleti költségei miatt.
A fontos mérföldkövet egy tisztán elektromos hajtású, kék, ötüléses EQB megépítésével érték el.
A konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid (New Energy Vehicle, NEV) autók világelső kínai gyártója tavaly októberi magyarországi megjelenése után az idén júliusban már a legtöbb eladott autóról számolt be az elektromos járművek (BEV) szegmensében.
851 ezer 690 járművet értékesítettek, ez 12,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az év első tíz hónapjában a forgalomba helyezett teljesen elektromos autók részaránya először haladta meg a dízelekét.
A kínai járműgyártó idén eddig több mint 2 millió 370 ezer új energiával hajtott személyautót értékesített globálisan, akkumulátoros-elektromos modelljeinek összesített eladása pedig meghaladta az 5,7 milliót.
Az idei év első kilenc hónapjában 51,5 százalékkal nőtt az árumennyiség 2022 megfelelő időszakához képest. Egyre nagyobb a kínai gyártású autók aránya.
Hszianból, Csengcsouból és Csengtuból is elindult a vasúti autószállítás: Smartok, Volkswagenek, Polestarok, Hondák, NIO-k, valamint Európában ismeretlen kínai márkák járművei érkeznek Európába.
Az Ukrajnában zajló háború és az Oroszország ellen kirótt szankciók miatt bizonytalanabb a vasúti fuvarozás az Új Selyemúton, így több európai járműgyártó is inkább a tengeri szállítást preferálja.
A Rail Cargo Group (RCG) fogja szállítani a gyártósor és a központi üzem között az olasz autógyártó egyik legújabb modelljét, az Urust.
A Volkswagen december végén áttért a hibrid e-Golf gyártásáról a teljesen elektromos ID.3-ra, az emiatt áttervezett logisztikai lánc pedig már nem számol az alkatrészeket eddig szállító CarGoTramekkel.
Csökkent tavaly az Audi Hungaria Zrt. gyártási eredménye 2019-hez képest – a győri üzemben 1 millió 661 ezer 599 motort és 155 ezer 157 járművet készítettek.