Egyelőre mégsem indulnak el a vonatok Szabadka és Újvidék között
Eredetileg november 23-a lett volna a céldátum, az újvidéki állomás előtetőjének leomlása miatt azonban december 8-ára halasztották – végül ebből sem lett semmi.
Eredetileg november 23-a lett volna a céldátum, az újvidéki állomás előtetőjének leomlása miatt azonban december 8-ára halasztották – végül ebből sem lett semmi.
Ezt nyilatkozta Aleksandar Vučić szerb államfő, miután Belgrádból a vajdasági városba érkezett a Budapest–Belgrád vasútvonal felújított szerbiai részén közlekedő próbavonatán.
A szuperszonikus vadászgépekről szóló megállapodást a szerb kormány és a francia Dassault Aviation Belgrádban kötötte meg Emmanuel Macron francia és Aleksandar Vucic szerb elnök jelenlétében.
Az Újvidéktől Szabadkáig vezető, emelt sebességű vasút megépítése után a bánáti vasútvonalat is korszerűsítik, felgyorsítják a Belgrád–Šid vasút újjáépítési munkálatainak előkészületeit, továbbá kezelésbe veszik a Verbásztól Zomborig tartó szakaszt. De mi a helyzet a 150-esen?
Rendkívül közel áll Belgrád ahhoz, hogy Rafale szuperszonikus vadászbombázókat vásároljon – jelentette be Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök, miután Párizsban a francia elnökkel és a védelmi miniszterrel tárgyalt.
A 2027-ig megvalósítani tervezett beruházásokról a szerb elnök Aleksandar Vučić számolt be nemrég.
Egy 2,2 milliárd euró értékű finanszírozási csomagból fejleszthetik a 230 kilométer hosszú fővonalat, hogy azon akár kétszáz kilométer per órás tempóval közlekedhessenek a vonatok.
„VIP-járatok” már most is ingáznak, huszonöt percre rövidül a két város közötti vasúti menetidő.