Cargotoplista: FedEx, UPS, Korean

TTG Hírlevél   ·   2012.09.14. 13:24
cim

Az amerikai légi szállítási és logisztikai folyóirat, az Air Cargo World augusztusi számában közzétette a világ legfontosabb szállítmányozó cégeinek, valamint teherszállító légitársaságainak 2011-es adatait.

A szaklap az előbbiek esetében a 25 legnagyobb bevételű, illetve áruforgalmú speditőr cég elmúlt évi teljesítményeit összegezte. Ennek alapján 2,447 millió tonna áruval a DHL Supply Chain and Global Forwarding került az első helyre. A második a DB Schnecker Logistics, míg a harmadik a Kinetsu Word Express lett 1,149, illetve 1,131 millió tonnával. A bevételek alapján ugyancsak a DHL végzett az első helyen 32,16 milliárd dolláros összesített forgalommal. A világ 25 legnagyobb szállítmányozója egyébként az elmúlt évben együttesen 225,7 milliárd dollár összbevétel mellett, 13,346 millió tonna légiárut továbbított.

A listavezető elsősorban az USA-n belüli szállításokkal lett az első

Az Air Cargo World elemzést készített az 50 legnagyobb teherszállító légitársaság 2011-es teljesítményéről is. Ennek alapján a FedEx végzett az első helyen 6,871 millió tonna áruval, melyből 5 milliót belföldön, tehát az Amerikai Egyesült Államokban juttattak el a címzettekhez. Az első tíz légitársaság további sorrendje (zárójelben az elszállított áru millió tonnában): UPS (4,638), Korean Air (1,714), Emirates (1,713), Cathay Pacific Airways (1,454), Singapore Airlines (1,201), China Airlines (1,171), Lufthansa (1,083). A lista 50. helyezettje, a Hong Kong Airlines az elmúlt évben 149 ezer tonna árut szállított. (Csak a nagyságrendek érzékeltetésére: 2011-ben a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren összesen 82,6 ezer, míg a szomszédos Bécs Schwechaton 277,7 ezer tonna légiárut regisztráltak.)

A FedExnek persze van mivel szálíltani: a tavalyi flotta 383 gépből állt

Az 50 legnagyobb air cargo fuvarozó az elmúlt évben összesen 38,742 millió tonna árut szállított, míg a világ teljes forgalma elérte a 49 millió tonnát. Mivel a légi áruszállítás a világgazdaság egyik fontos „barométere”, az ágazat teljesítményére is negatívan hatott az általános recesszió, illetve a pénzügyi válság. Ennek következtében a légitársaságok a tavalyi – mindössze 0,7%-os – növekedésükkel valójában igen gyengén teljesítettek. Ehhez azonban a kedvezőtlen gazdasági klíma mellett többek között térségünkben az Európába irányuló kínai export lassulása és a tengeri szállítás konkurenciájának erősödése is hozzájárult.

Ugyanakkor a világ más régióiban, így például a feltörekvő piacokon az erős belföldi kereslet növekedése hozzájárult a cargopiacuk megóvásához. A szakemberek szerint a légi teherszállítás ugyan idén végre stabilizálódni látszik, de az emelkedő üzemanyagárak miatt az eddigihez képest alacsonyabb szinten.

Kapcsolódó hírek