Budapest–Belgrád vasút: megmutatta a CREC, hol tartanak
Ma Cse-csiang, Fa Csia-hszing és Csen Csung-liang munkáján keresztül lehet megismerni a vasútépítést a 150-es vasútvonalunkon.
Ismert, a 350 kilométernyi Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítását a harmadik Orbán-kormány határozta el 2014-ben. A magyarországi szakasz felújítására a nyertes konzorciumot 2019-ben hirdették ki. A vasútvonal 166 kilométeres magyarországi szakaszát gyakorlatilag a 150-es Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia-vasútvonal alkotja. A felújítást nyolcvanöt százalékban kínai hitelből, tizenöt százalék magyar önrész mellett, szerb–magyar–kínai együttműködés részeként tervezik megvalósítani. Az egyvágányú villamosított vonalat kétvágányúsítják. A pályasebességet a személyforgalomnak 160 kilométer/órára emelkedik. A vonal magyarországi szakaszán átlagosan 70 kilométer/óra sebességgel haladtak a vonatok, a felújítást követően ez várhatóan 120 kilométer/órára nő.
A közbeszerzési pályázat magyar nyertese a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó RM International Zrt., amely a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.-vel és a China Railway Electrification Engineering Group Kft.-vel alkot konzorciumot; utóbbiak készítették a Facebook-videót.
A 2022. február 1-jétől elrendelt vágányzár során, Délegyháza és Kiskunhalas állomások között a vasúti pálya felépítményének elbontásával kezdődött el a munka. Májustól Soroksár és Kelebia között teljes vágányzár van érvényben.
A kínai nyelvű videóban, amit ide kattintva nézhetnek meg, Ma Cse-csiang, Fa Csia-hszing és Csen Csung-liang munkáján keresztül mutatják be, hogyan születik újjá a pálya; angol felirat is van.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!