Budai fonódó: összenőtt, ami összetartozik
A Lánchíd alatti villamosaluljáró minden próbát kiállt – és természetesen az ott közlekedő villamosok is –, így március 14-én üzemkezdetkor megkapta Budapest a fonódó hálózatot úgy, ahogyan azt előtte papíron meg is alkották. Észak- és Közép-Buda között így már három útvonal van, a Bem rakpart, a Krisztina körút és az Alkotás utca, amelyeken villamossal eljuthatunk úticélunkhoz, és ez a hálózat a balesetek, üzemzavarok idejére is ideális kerülőutakat nyújt. Erre már a januári átadást követően is volt példa, közlekedett 17-es és 61-es a Krisztina körúton, 56-os pedig az Alkotás utcán – és ez a hálózatok igazi funkciója.
A Duna jobb partját a Gellért tértől a Margit hídig végigkövető – ilyesmit se láttunk a hetvenes évek eleje óta – villamospályán két viszonylaton (19-es, 41-es) három típussal (Ganz csuklós, Tatra, CAF) utazhatunk, és csak halvány remény, hogy ezt a lehetőséget az alkalmi és a rendszeres nosztalgiajáratok is kihasználják majd, izgalmas lenne a budai és a pesti oldalon egyszerre egy-egy veterán kocsit indítani turistaszezonban. Ugyan a forgalom teljes megindulása hétvégén történt, de remélhetőleg a Bécsi út/Vörösvári út végállomás bírni fogja a csúcsidei menetrendet is. Az csak sóhaj marad, hogy bizony Óbuda kocsiszínre (ezt nem gondolták a húsz évvel ezelőtti bezáráskor) most – főleg a budafoki remiz tervezett felújítása miatt – igen nagy szükség lenne. És hogy miért nem volt átadóünnepség? Városházi ígéretek szerint májusban, amint a Széll Kálmán téri munkák befejeződnek, megtartják.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!