Boeing: új 777/787 variánsok

iho/repülés   ·   2011.09.14. 16:00
B777_N775UA_cimkep

A nagyon sikeres 777-300ER továbbfejlesztése, vagy a 787-es legnagyobb változata, a 787-10 szállhatna sorompóba az európaiak tervezett kéthajtóművesével – ezt a Deutsche Bank Repülési konferenciáján közölte a Boeing Commercial Airplanes üzletfejlesztési-stratégiai alelnöke.

Nicole Piasecki a 777-est hihetetlenül sikeres típusként jellemezte, de elismerte, hogy az európai Airbus 350-1000-es komoly kihívást jelent. A gép közvetlenül a 777-esek piacára tör majd be, tehát a Boeing most elsősorban abban gondolkodik, milyen változások révén veheti fel „tripla hetes” a versenyt az európai géppel.

A kihívó: az Airbus A350-1000

Az Airbus két évvel ezelőtt fogott bele az A350-1000 programba, az első gépet hat év múlva szeretnék átadni a megrendelőnek.  Ehhez azonban tovább kell fejleszteni a Rolls-Royce Trent XWB hajtóművet is, hogy a megnövelt teljesítmény megfeleljen a megnövelt felszállósúlynak.

A kihívott: a Boeing B-777-300ER

Piasecki szerint a Boeing döntése azon múlik, mit akar a piac, illetve hogy az európai vetélytárs gépe végül is milyen paraméterekkel szolgál. A Boeing a 777-8X/9X néven futtatja az új altípusok programját, a mostani 777-esekhez képest nemcsak a törzs hossza változik, hanem új szénszálas műanyag szárnyakat is terveznek a 305 üléses 777-200LR-hez és a 365 üléses 777-300ER-hez.

Hozzátervezhető néhány méter a 787-eshez is

A 787-10 kialakítása nem lenne túlságosan nehéz a 250-290 üléses 787-9-es meghosszabbításával – mondta a konferencián Piasecki. A gép így 320 személy szállítására lenne alkalmas, 12600 kilométeres hatótávolsággal.

A Flight International adatai szerint az Airbus A350-1000 egyelőre hetvenöt megrendelésnél tart, a Boeing 787-10 még nem szerepel a listán. Az új európai gép közvetlen versenytársából, a 777-3000ER-ből 281 repül, és 213-ra van megrendelés.

Kapcsolódó hírek