Bobina besegített
Folytatva a hazai példát: képzeljük el továbbá, hogy a veterán, hatvanadik életévét taposó gép nemcsak hogy elindul az IC-vel a Keletiből, hanem egészen Nyíregyházáig vontatja! Történt ugyanis, hogy Prága főpályaudvarán fekve maradt az Ex 561 „Šohaj” 350 019-es pályaszámú Gorillája. Nem volt mit tenni, a depóból kihozták a 141 004-es Bobinát (szerencsére akadt mozdonyvezető, akinek még a típusvizsgája is megvolt rá), és nekilódultak a potom 318 kilométeres útnak, egészen Staré Město u Uherského Hradiště állomásig (Magyarvár-Óváros).
Mivel a Bobina legnagyobb engedélyezett sebessége 120 kilométer óránként, a Gorilla százhatvanas tempójával szemben, és a gépcsere is időt vett el a vonattól, a késés borítékolható volt. Ám az „öreglány” – és vezére – jól dolgozott, ebben az esetben a plusz huszonöt perc igazán nem tétel.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!