Big Boss gigarakománnyal
Szombaton újabb felújított ipari transzformátor érkezett Paksra. Az atomerőmű 250 tonnás eszközét Tápiószelén újította fel a CG Electric Systems Hungary Zrt. tápiószelei transzformátor üzeme, és bár már március közepén útra kész volt, csak április végén indulhatott el.
A késedelem oka kivételes, semmilyen műszaki vagy szervezésbeli probléma nem volt. A trafóvonatot továbbító CER vasúttársaság március 13-án beállította a Zagrebtrans speciális bölcsőjét az üzembe, ahol rendben rögzítették is a transzformátort. Közben viszont a koronavírus-járvány miatti intézkedések következtében a horvát kísérőszemélyzetnek haza kellett mennie, a szerelvény pedig egy jó hónapig Tápiószelén ragadt. Végül a CER és a Zagrebtrans megoldást talált a problémára és április 29-én este elindulhatott a szállítmány Tápiószele állomásról Paksra.
A túlméretes és 40-es sebességkorlátozással közlekedő vonat a megszokott útvonalon haladt, érintve a szolnoki, ceglédi és kiskunhalasi deltákat is. Péntek hajnalban már Bátaszéken voltak, ahonnét este indultak tovább, Rétszilasra éjszaka érkeztek meg. Itt kora délelőttig állt a szerelvény, a 43-as vonal reggeli személyvonatai utáni lyukban indult tovább. Mezőfalván körüljártak, Dunaföldváron lekapcsolták a személyzeti kocsit, dél körül pedig már meg is álltak Pakson. A személyzeti kocsit egy Gyékényesen kilépő etanolvonatba sorozták, erre a kocsira hamarabb szüksége lesz a horvátoknak egy másik fuvarhoz.
A Magyarországon közlekedő transzformátorszállítmányok legnagyobb részét a CER közlekedteti, ebbe a belföldi és tranzit fuvarok is bele tartoznak. A CER mellett a MÁV Nosztalgia is továbbít néha kisebb trafóvonatokat belföldön.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!