Bezárnak a BKV jegypénztárak
A tömegközlekedési vállalat azt ígéri, hogy a több mint kétszáz alkalmazott nem kerül utcára, a társaság más területen ad nekik munkát. Folyamatosan zajlik a BKK háromszáz, új jegy- és bérletkiadó automatájának telepítése, az utolsót legkésőbb 2015 elejére helyezik üzembe. Emellett egyre bővül az ügyfélcentrumok és ügyfélpontok száma is – írja a Napi Gazdaság.
Jelenleg hat ügyfélcentrum és ügyfélpont működik − 47 munkatárssal −, ahol az ügyfelek megvásárolhatják a BKK teljes palettájának jegyeit és bérleteit, intézhetik a közösségi közlekedéssel, közútkezeléssel és teherforgalmi behajtással kapcsolatos ügyeiket, valamint tájékoztatást kaphatnak a közlekedési lehetőségekről és a projektekről.
A BKK eddigi tapasztalatai pozitívak, bár többen még mindig inkább a sorban állást választják az új automaták használata helyett. A társaság várakozásai szerint az ügyfelek fokozatosan térnek majd át a gyorsabb kiszolgálást biztosító automaták használatára.
A BKK jelenleg 51 helyszínen 74 pénztári ablakkal rendelkezik, ezekben összesen 226-an dolgoznak. Kérdésünkre, hogy a rendszer kiépülése után tervezik-e a pénztárak bezárását, és mi lesz az ott dolgozókkal, nem kaptunk egyértelmű választ. A társaság közölte: céljuk, hogy első lépésként a vásárlások legalább felét az automatákon intézzék az utazók, bár az új készülékek alkalmasak lesznek a pénztárak teljes kapacitásának átvételére is.
Bár az új automaták telepítésével, kicsit később pedig az elektronikus jegyrendszer kiépítésével jelentősen átalakul a BKK jegy- és bérletértékesítési technikája, ez nem jelenti azt, hogy az emberi munka teljes mértékben nélkülözhetővé válik. Ahogy a jövőben megépülő elektronikus beléptetőkapuk sem váltják ki teljes egészében a jegyellenőrök munkáját, a jegypénztárakban dolgozókéra is szükség lesz a továbbiakban, mondta a társaság. A jövő év végéig közel tíz főbb tömegközlekedési csomópontban tervezik új ügyfélközpont nyitását, ahol tovább foglalkoztathatják majd a jelenleg jegypénztárakban dolgozó munkatársakat. Ennek részleteiről azonban csak a későbbiekben döntenek, hiszen az elektronikus jegyrendszerre való átállás is több évig tartó folyamat lesz.
Az új jegyértékesítő rendszert a T-Systems Magyarország Zrt. szállítja, a vállalat nettó 5,7 milliárd forintos ajánlattal nyerte meg a közbeszerzési eljárást. Ez magában foglalja a készülékek gyártását, szállítását, telepítését és 5 éven át tartó teljes körű üzemeltetését. A beruházáshoz szükséges 3 milliárd forint forrást a főváros és a BKK között létrejött fejlesztési megállapodás alapján a Fővárosi Közgyűlés biztosította.
A jövőben − legalábbis a BKK reményei szerint − tehát végleg megszűnhet a pénztárak előtti sorban állás: a jegy- és bérletkiadó automaták, illetve az ügyfélcentrumok igénybevétele mellett az elektronikus jegyrendszer kiépítésével az utazási kártyákat és az azokhoz tartozó utazási számlát az interneten vagy a telefonos ügyfélszolgálat segítségével is fel lehet majd tölteni. A BKK előkészítésében megvalósuló elektronikus jegyrendszerrel és az ügyfélközpontok kialakításával komplex, integrált értékesítési és ügyfél-kommunikációs, valamint utastájékoztatási platform kialakítása válik lehetővé – tette hozzá a BKK.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!