Bemutatta első Vivalto-vonatát a Trenord

iho   ·   2014.03.08. 08:45
400px_trenord_vivalto

Az Olaszország legnépesebb régiójában, Lombardiában üzemelő regionális vasúti szolgáltató Trenord február utolsó napján rántotta le a leplet első új, emeletes ingavonati szerelvényéről Milánó központi (Centrale) pályaudvarán. Az ötszázmillió euró értékű beruházást az észak-olaszországi régió kormányzata, valamint az olasz államvasút Trenitalia és a Ferrovie Nord Milano (FNM) közös vasúttársaságaként létrehozott Trenord két társvállalata (név szerint az anyacég Trenitalia és az FNM-leányvállalat LeNORD) finanszírozza.

A Milánó környékén tevékenykedő Trenord hatvanhárom emeletes Vivalto-szerelvényt szerez be az AnsaldoBredától<br>(fotók: FS)

Egy Vivalto-vonat hat, kétszintes TSR-kocsiból áll. A szerelvény egyik végén vezérlőkocsi található, a másik végén pedig egy E464-es sorozatú, Bombardier gyártmányú, egy vezetőállásos villamos mozdony gondoskodik a mozgási energiáról. A légkondicionált kocsikban 724 utas foglalhat helyet. Minden üléshez kartámasz, lehajtható asztal és konnektor is tartozik. Az utasteret LED-ek világítják meg. Az utazás kényelmét valósidejű utastájékoztató rendszer, valamint sílécek, kerékpárok és nagyobb csomagok elhelyezésére szolgáló többfunkciós tér fokozza. A mozgáskorlátozottak közlekedését kerekesszékek számára elkülönített helyek és akadálymentesített WC könnyíti meg. A járművek maximum százhatvan kilométer per órás sebességgel használhatók.

A regionális kivitelű vonatok ülései kartámasztóval, lehajtható asztallal és konnektorral is fel vannak szerelve

Az International Railway Journal információi szerint az első szerelvény várhatóan március közepén állhat forgalomba a Milánó–Cremona–Mantova vonalon. A következő öt Vivalto-vonatot júniusig szállítja le az olasz gyártó, ezeket a Milánó–Treviglio–Bergamo és Brescia–Milánó viszonylatokon tervezi felhasználni a Trenord. 2015 nyarára már negyven vonat lehet a Trenordnál, az utolsó Vivalto-szerelvény érkezése pedig 2015 végén, 2016 legelején esedékes.

A vonatokat egy vezetőfülkés E464-es sorozatú, Bombardier gyártmányú mozdonyok mozgatják

A Trenord nemrég hirdette meg flottafrissítési programját, amelynek keretében az Alstomtól harminc, Coradia típusú villamos motorvonatot, a Stadlertől négy villamos Flirtöt és öt dízel GTW-motorvonatot, az AnsaldoBredától pedig tizenkilenc kétszintes TSR villamos motorvonatot szereznek be a hatvanhárom emeletes ingaszerelvényen kívül. A közeljövőben érkező új vonatoknak köszönhetően a vasúttársaság járműveinek átlagéletkora a 2008-as huszonnyolc évről húsz évre csökkenhet 2016-ra – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek