Beindul végre a csuklós Modulók sorozatgyártása?
Lassan fél éve már, hogy mind a 180 Modulo M168D-nek közlekednie kellene, de még mindig nem tudni, mikor áll majd forgalomba az első busz. A lerövidített prototípust ugyan bemutatták az októberi Automotive Hungary kiállításon, de gyorsan kiderült, hogy az a busz még koránt sincs kész; hiába van beszerelve minden, nem működőképes.
Néhány héttel ezelőtt aztán végre mozogni is látták a protót, Mátyásföldön több, késznek tűnő vázszerkezetet videóztak, most pénteken pedig a BKV kelenföldi garázsából kerültek ki képek egy félkész buszról, amin a jelek szerint még rengeteg munka van.
Az Ikarus Egyedinek ideje (lenne) belehúzni, hiszen 2017. augusztusában mind a 180 buszt át kellett volna adni a Volánbusznak, de az eredeti határidőre egy sem készült el. Hogy-hogy nem, hirtelen jött viszont egy rendeletmódosítás az automata tűzoltókészülékek beszereléséről, ami véletlenül pont kapóra jött a cégnek, hiszen erre hivatkozva újabb 240 nap haladékot kaptak, így kötbért se kellett fizetniük, sőt még árat is tudtak emelni.
Azonban ennek a nyolchónapnyi haladéknak is eltelt már a fele, működőképes buszok pedig továbbra se nagyok vannak, így szinte biztosra vehető, hogy a 180 csuklós az új határidőre sem fog elkészülni, de még a harminc, majd a BKV tulajdonába kerülő csuklós teljesítéséhez is nagyjából két buszt kellene készre szerelni hetente.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!