Beech, Cessna, Hawker: mostantól egy cégcsoportban!

iho   ·   2014.03.17. 10:00
cim4

Bekövetkezett a repülőgépgyártás régóta várt nagy integrációja: a Cessna anyavállalata, a Textron, lezárta a Beechcraft anyavállalata, a Beech Holdings megvásárlását, tehát a piac két legpatinásabb, legjelesebb gyártója egyesítette erejét.

A legerősebb a cégcsoportban a Cessna: sikeres típuscsaládja a CitationX

A fúzió révén létrejött a Textron Aviation, amelynek két tagvállalata évi 4,6 milliárd dolláros forgalmat képvisel. A cégegyesítés nem is két, hanem három fontos repülőgépcsaládot fűz össze, a Cessna és a Beechcraft mellett ehhez a csoporthoz tartoznak a Hawker üzleti jetek is. Ahogy a lépésről a résztvevők fogalmazták, ez összesen több mint 200 évnyi repülőgép-építési tapasztalatot egyesít, a három márkanév alatt eladott gépek száma eddig meghaladta a 250 ezret.

Hawker 4000-es: a cég korábban csődbe ment

A Textron Aviation a lehető legjobb repülőgép-gyártási és üzleti gyakorlatot reméli összeegyeztetni a fúzió révén, ugyanakkor a három brand továbbra is önállóan él tovább a piacon, kihasználva a nevek mögötti sok évtizedes hagyományt, a három gyártó eddig kivívott piaci tekintélyét. Viszont ez annyit jelent, hogy szélesedik a választék, és közben remények szerint javul a gépekhez szükséges fenntartási-karbantartási háttér mind a Cessna, mind a Beechcraft, mind a Hawker repülőgépek tulajdonosai számára, ígéri a Textron elnöke.

A népszerű kéthajtóműves légcsavaros King Air

Az egyesüléssel ugyanis a világ egyik legkiterjedtebb üzemeltetői háttérhálózata jön létre, miközben a közös cég égisze alatt kínálhatják a Citation és a Hawker sugárhajtású gépeket, a King Air két hajtóműves légcsavaros-gázturbinás gépeit, a Cessna Caravant, ezt a rossz körülmények között üzemeltethető, a világ minden táján elterjedt hasznos kis szállítógépet, és a Textron lesz a „gazdája” a Beechcraft légcsavaros-gázturbinás kiképző és könnyű támadó típusvariánsainak, a T–6-osnak és az AT–6-osnak is.

Az egyesülés erejét nyomatékosítja a Textronnak az új cégen kívüli, de ugyancsak a csoporthoz tartozó cégcsaládja, hiszen a Cessna könnyű motoros gépeihez a Textron Lycoming gyártja a dugattyús motorokat, és ugyancsak a Textron-cégek sorába tartozik a Bell Helicopter. Egy különleges új vállalkozás, a Textron Airland fejleszti azt a könnyű harci gépet, a Skorpiót, amelynek nemrég volt az első repülése, és ami az olcsó katonai eszközök új generációját szeretné megalapítani.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek