Bebicikliztük a XVI. kerület új kerékpáros fejlesztéseit
A rengeteg már meglevő hosszabb-rövidebb elemet összekötötték, igen barátságos bringa-infra jött létre a kerületben.
A pár napja befutott sajtómeghívó szerint Budapest Főváros Önkormányzata, a kerületi önkormányzatok és a Budapesti Közlekedési Központ együttműködésével számos területen valósulnak meg kerékpáros-fejlesztések, ezúttal a XVI. kerületieket lehetett bebiciklizni. Bebiciklizés: egy új útvonal, infrastruktúra kipróbálása.
A fejlesztések egy részére a Versenyképes Operatív Program (Vekop) keretében 8,22 milliárd forintot fordítanak, a BKK beruházásában jelenleg hét ilyen projekt fut a fővárosban. Általában jellemzi ezeket új kerékpárutak, -sávok és nyomok létesítése, a már meglevő, de hiányos útvonalak befejezése, összekötése. Számos egyirányú utcában engedélyezik a kétirányú biciklis forgalmat, forgalomcsillapított övezeteket alakítanak ki, kerékpártámaszokat raknak le, ésatöbbi.
A XVI. kerületi, csaknem 14 kilométeres bebiciklizés során az alábbiakat láthattuk:
- Forgalocsillapított utcák, fizikai akadályokkal is lassított autóforgalom (például beton-virágládák, fekvőrendőrök)
- Egyirányú utcák megnyitva a kétirányú bringás forgalomnak
- Teljesen új kerékpárút-szakaszok, hozzá kapcsolódó forgalmirend-változásokkal (egy helyen a gyalog- és kerékpárút úgy keresztezi az utcát, hogy jobbkézszabályt vezettek be – látott már ilyet valaki máshol?!)
- HÉV-megállókban új fedett és fedetlen tárolók, új támaszok, a jó lezárást elmagyarázó táblák (hogy a visszaúton is meglegyen még a kerékpár...)
- A Szilas-patak entén már évekkel ezelőtt elkészült a kerékpárút. Ennek folytatását mindenki nagyon várja. A XVI. kerületi szakaszon legutóbb a patak fölötti hidak közül újítottak fel néhányat, így könnyebben meg lehhet közelíteni a túlpartot
- A Rákosi út egy kis szakaszán kerékpársávot festettek fel
- Számos kisforgalmú utcát újraaszfaltoztak, felújítottak, így csábítóbb erre tekerni
Összességében nagyon tanulságos volt a bebiciklizés, jól látszik, hogy csilliárdos összegek elégetése nélkül is mennyi mindent lehet tenni azért, hogy biztonságosabb, kényelmesebb legyen a kerékpározás, és ezzel minél több embert átcsábítsanak erre a környezetbarát és olcsó közlekedési módra. Sebők Máté, a BKK Mobilitásfejlesztés senior munkatársa külön kiemelte, hogy itt nem feltétlenül a profi, már rutinos bringások a célközönség, ők ugye már eddig is megoldották a közlekedésüket.
Minél több új biciklist szeretnének, amihez szükséges a jobb feltételek megteremtése. A fókuszban a munkába járást könnyítő intézkedések állnak, hogy minél többen válasszák rendszeresen, akár minden nap a biciklis ingázást. Ezt nemcsak az összefüggő biciklis útvonalak létrehozása segíti, hálózatosan gondolkodnak, és a kerékpározás és a tömegközlekedés kombinálását is előtérbe helyezik. Jó példa erre a XVI. kerületben a HÉV megállókban véghezvitt fejlesztések: tárolók, odavezető útvonalak létesítése.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!