Az autóbuszok a HU-GO rendszerbe kerülnek át 2024. február 1-jétől
Időalapú autópálya matrica helyett használatarányos útdíjfizetés vonatkozik rájuk. A változtatással uniós kötelezettségnek tesz eleget Magyarország.
A módosítással összefüggésben csökkenhet az utakon a környezetszennyező személyszállító járművek és a Magyarországot csak az olcsósága miatt tranzitként használó külföldi buszok száma is, mivel az üzemanyagon kívül az új útdíj a matricánál magasabb költségelemet jelent. A díjfizetés alapja a megtett kilométer, az emissziós besorolás és a tengelyszám lesz, amikhez – új tételként – hozzáadódik a levegő- és zajszennyezéshez kötött külsőköltség-díj is.
A díjfizetési kötelezettség 7400 kilométernyi úthálózatot érint, ami új szakaszokkal is kibővül, többek közt az M0-ás autóút eddig díjmentes, déli szektorával. Az autóbuszok üzemeltetői akár az interneten is meg tudják venni az úgynevezett viszonylati jegyeket, de ennek számos hátránya van, például nem térhet le a kiválasztott útról, maximum öt köztes állomást iktathat be. Kényelmesebb és megbízhatóbb a fedélzeti egység használata. Ez alkalmas az elektronikus útdíj automatikus bevallására, kizárja a hibázást, ezáltal a büntetéseket és lehetőség van az utólagos fizetésre is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!