Az államé lesz a dunakeszi járműjavító?
Intenzív tárgyalásokat folytat a Dunakeszin működő Bombardier MÁV Kft. sorsáról a cég többségi külföldi tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel – írja a Világgazdaságra hivatkozva a Napi Gazdaság.
A lap hétfői számában a Bombardier Transportation (BT) Services üzletág elnök-helyettese nyilatkozott erről. Michael Fohrer kijelentette: „célunk, hogy növeljük a magyarországi foglalkoztatottságot, és akár üzletfélként, akár beszállítóként, de hosszú távon is a MÁV megbízható partnere maradjunk.” A lap szerint ez a mondat azt is jelentheti, hogy a cég akár arra is kész, hogy kiszálljon a vállalkozásból. Ha ez megtörténik, az részleges kivonulást jelent, a Bombardier ugyanis mátranováki üzemében vasúti acélszerkezeteket gyárt.
Ez év elején a Népszabadság arról számolt be, a tranzakcióval a 2013-as évet érdemi új megrendelés nélkül kezdő, veszteséges cégnek az állami kivásárlás lehetőséget adhat a túlélésre, vagy legalábbis arra, hogy az üzleti tervét részben teljesíteni tudja, és munkavállalói többségét az idén ne kelljen elküldenie.
Michael Fohrer elmondta, hogy a cég rendelésállománya visszaesett, mert egyre kevesebb magyarországi megbízást kap. Szavai szerint ennek az az oka, hogy a MÁV nem írt ki komolyabb modernizációs pályázatokat. A lap utalt arra, hogy Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára nemrég azt mondta: örömmel venné, ha a BT tulajdonrészének visszavásárlásával Dunakeszi is olyan súlyú járműjavító központtá válna, mint a Stadleré Szolnokon.