Az Air France felveszi a kesztyűt

iho/repülés   ·   2012.09.19. 08:30
cim3

Több százmillió eurót költ az Air France nagy hatótávolságú 777-esei belső megújítására, ezzel „drámai mód” javul a fedélzeti kiszolgálás színvonala, és 2015-re a francia társaság diktálja majd a globális standardokat – ezt a meglepően ambiciózus programot jelentette be párizsi sajtótájékoztatóján a légitársaság elnöke.

A Flightglobal tudósítása szerint Alexandre de Juniac nem rejtette véka alá, hogy a társaság az Öböl menti és az ázsiai légicégek luxusával és szolgáltatásaival akarja felvenni a versenyt. Ennek érdekében 19 777-300-ast és 25 777-200-ast alakít át négyosztályos elrendezésre, ugyanúgy 10 Airbus A380-as óriásgépet: még azt a kettőt is átépítik belül, amely csak idén állt forgalomba.

A 777-esek négyosztályosok lesznek: az interkontinentális járatokon kell versenyezni luxusban, kiszolgálásban

Az ez évi utolsó megrendelt A380-as után egészen a Dreamlinerek beérkezéséig nem lesz több nagy hatótávolságú új gépe a társaságnak, 2017-től viszont jönnek az első A350-esek, mondta Juniac, hozzátéve, hogy ennek a 25 gépes megrendelésnek a részleteiről még zajlanak a tárgyalások a gyártó és a légitársaság között.

Ugyancsak érdekes bejelentés volt, hogy az Air France az Orange telkomcéggel szövetkezett a társaság rövid és közepes hatótávolságú gépeinek felszerelésére hang- és adatátviteli rendszerekkel, de megkezdik a próbákat két 777-essel is, az egyik az Air France, a másik a testvérvállalat, a KLM gépe lesz.

A vadonatúj A380-asok konfigurációja is változik

Megfigyelők szerint az Air France azután lát lehetőséget továbblépni a szolgáltatások, a fedélzeti konfiguráció terén, hogy sikerült megállapodnia a pilóták szakszervezetével, és ezzel megnyílt az út a társaság alapos átstrukturálása előtt. Az Air France, más társaságokhoz hasonlóan, igyekszik olyan, low-cost-szerű cégekbe kiszervezni rövid és közép-hatótávolságú hálózatát, amelyek ezt a rendszert hatékonyan képesek működtetni. Ezzel felszabadulnak az erők és a források a gazdaságosabban üzemelő, egy ülésre vetítve több bevételt hozó nagy hatótávolságú, interkontinentális járatok versenyképességének javítására.

Kapcsolódó hírek