Áthidaló megoldás a Budapest-bérletről: egyelőre marad minden a fővárosi és elővárosi közösségi közlekedésben, ahogy eddig
A BKK olyan háromoldalú megállapodást kötött a MÁV-HÉV-vel és a Volánbusszal, amely megőrzi a jelenlegi tarifarendszert.
A HÉV és az agglomerációs kék buszjáratok működtetésével kapcsolatban még 2016-ban egy bonyolult, sok szerződésből álló megállapodáscsomagot kötött Budapest Főváros Önkormányzata és a Közlekedési Minisztérium. Ezek a megállapodások 2023. december 31-én lejárnak, ami azzal a veszéllyel fenyegetett, hogy január 1-jén megszűnik a jelenlegi áttekinthető és egységes tarifarendszer, valamint nélkülözniük kell az utasoknak az eddigiekben a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat – például utastájékoztatást, jegyértékesítést, járműpótlást – az agglomerációs vonalakon.
A BKK-nak kiemelten fontos, hogy a több százezer utas, aki közigazgatási határoktól és szolgáltatóktól függetlenül nap mint nap igénybe veszi a szolgáltatást, a megszokott tarifáért, a megszokott módon juthasson el a munkahelyére, iskolába, rokonaihoz.
A MÁV-HÉV-vel és a Volánbusszal megkötött, áthidaló megállapodás lehetővé teszi a jelenlegi szolgáltatások fenntartását, illetve elszámolását, egyúttal érvényben tartja a jelenlegi tarifákat és bevételi elszámolásokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 2024. január 1-jétől
- fennmarad az egységes tarifarendszer, vagyis megmarad a Budapest-bérlet elfogadása az agglomerációs vonalakon a főváros közigazgatási határán belül,
- a BKK változatlanul ellátja az egységes forgalomfelügyeleti és utastájékoztatási feladatokat a HÉV-járatokon és a Volánbusz agglomerációs, úgynevezett „kék” autóbuszain,
- a BKK biztosítja az optimális megoldást ezeken a vonalakon az esetleges forgalmi zavarokra,
- a Futár-rendszerben továbbra is megjelennek a környéki járatok, így az utasok a jelenleg rendelkezésre álló felületeken – például a BudapestGO applikációban – továbbra is percre pontosan megtervezhetik az utazásukat,
- a BKK az értékesítési csatornáin – a jegy- és bérletautomatákból, illetve a BudapestGO alkalmazásban – változatlanul lehetővé teszi a jegyvásárlást a HÉV-ekre és az agglomerációs „kék” buszokra is.
A hatályos jogszabályok szerint a felek ezt az áthidaló megoldást addig tarthatják fenn, amíg a közszolgáltatókra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt a BKK által nyújtott egyes szolgáltatások értéke el nem éri. Az áthidaló megoldás ugyanakkor lehetővé teszi, hogy január 1-jétől – remélhetőleg a helyzet tartós rendezéséig – az utasok továbbra is a megszokott színvonalú és árú közösségi közlekedési szolgáltatásokat vehessék igénybe.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!