Antwerpen-Kelenföld
Az 1835-ben épült első kontinentális vasútvonal, a Brüsszel és Mechelen közötti vaspálya Antwerpenig tartó meghosszabbítása mentén épült elágazó állomás, Antwerpen-Berchem a kezdetektől komoly forgalmat bonyolít le. A manapság tízvágányos állomás csak átmenő vágányokkal rendelkezik, s a Gent és Brüsszel felőli vonalak találkozásánál, illetve az antwerpeni körvasút és a főpályaudvarra haladóak szétválásánál, tehát valódi csomóponti helyen fekszik. Ennek megfelelően a rangosabb nemzetközi vonatokat (Brüsszel–Amszterdam viszonylatú Benelux IC és a Párizs–Amszterdam Thalys járatai) kivéve minden elővárosi, gyors- és IC-vonat megáll.
Az állomás fekvése több szempontból is hasonlatos a budapesti Kelenföldi pályaudvaréhoz: óriási átmenő forgalom, városon belüli kedvező fekvés, s itt ágaznak el a négy kilométerre fekvő (egykori) fejpályaudvarra tartó sínpárok a körvasúttól. A múlt héten bemutatott Antwerpen-Centraalhoz itt is nyílegyenesen kell továbbhaladni, s a nagyállomás díszessége mellett eltörpülhet a modern, puritán stílusú felvételi épületű külsőbb pályaudvar. A városon belüli fekvése szintén előnyös, közvetlenül a várost övező autópálya-körgyűrűn belül épült, több helyi és helyközi busz végállomása, s két villamos megállója is található itt.