Amikor elszakad a cérna…
Lassan külön rovatot indíthatnánk a Modulóknak, hiszen ezekkel a buszokkal szinte mindig történik valami. A csődbe jutott gyártó jövőjéről elvileg éppen ma születik döntés, de addig is az a néhány busz csinálja a show-t, amit végül mégis sikerült legyártaniuk a száznyolcvanból. Már az is egy érdekes kérdés, hogy a BKV miért közlekedteti ezeket a járműveket, amikor régóta tudni, hogy sok probléma van velük, igaz, az eredetileg metrópótlónak szánt buszokat a mély vízbe azért nem meri bedobni a BKV, igyekeznek kíméletesen bánni velük. Néha azért még így is becsúszik valami gikszer, a múltkor az egyik például odaverte a seggét az úthoz, emiatt elfolyt belőle az olaj, de ezt a BKV a sofőrre fogta.
A busz „féregmozgása” a gyártó és az üzemeltető előtt is ismert, ezért a közelmúltban kidolgoztak egy olyan megoldást, amitől a menet közbeni hullámzás mérséklődését várták. Ez – az Ikarus 280-asokhoz hasonlóan – a csuklószerkezet fölé szerelt csillagkapcsolatot jelentette, ami valamilyen szinten ugyan el is látta a feladatát, de elég filigránra sikeredett, sejteni lehetett tehát, hogy nem lesz hosszú életű.
A baj tegnap be is következett: a „gumipók” egyik lába, vagyis az egyik teleszkóp elszakadt, így a csukló elég érdekes pozíciót vett fel, de úgy tűnik, hogy ez a BKV-t nem igazán zavarta, a PMP-917 utána még simán ledolgozta a műszakot, csak órákkal később vonult be a garázsba.
A cég buszainak ügyében egyébként a rendőrség és a közlekedési hatóság is vizsgálódik; csak remélni tudjuk, hogy nem okoznak majd komolyabb balesetet a típus konstrukciós hibái.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!