Amikor a mérővonat megbotlik

iho/vasút   ·   2021.10.15. 11:00

Öt tengellyel siklott ki Rákoson a MÁV síndiagnosztikai mérővonata, mely előtt eddig ismeretlen okból megnyílt egy váltó.

A baleset csütörtökön délután 14 óra körül történt Rákos állomás tizedik vágányán. A MÁV a 99 55 9160 025-6 és 99 55 9362 006-6 pályaszámú mérőmotorkocsijaiból, valamint a közöttük közlekedő mérőkocsiból álló síndiagnosztikai (SDS) szerelvénye egy úgynevezett angolváltón – hivatalos nevén átszelési kitérőn – haladt át, mikor megnyílt alatta a korábban, eddig ismeretlen okból felvágott váltó. A kitérő fűtőház felőli vége kézi állítású, az viszont értesüléseink szerint jó irányba állt.

A baleset során a 9160 025-ös ex-ABmot öt tengelye közül három hagyta el a pályát, a négytengelyes mérőkocsi pedig két tengellyel siklott, elzárva az állomás X–XIII. vágányait. A szerencsétlenül járt járművekhez a MÁV egyik balesetelhárítási teherautója érkezett Ferencvárosról, a szakemberek pneumatikus emelőkkel helyezték vissza a járműveket a sínre.

A baleset következtében a 9160 025-ös megrongálódott, információink szerint Szolnokra viszik javításra, az SDS-mérőkocsit a Keleti fűtőházba viszik vizsgálatra, néhány napnyi ellenőrzést követően pedig ismét dolgozhat.

A MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft. mérővonatának feladata a sínek ultrahangos anyagvizsgálati módszerrel történő vizsgálata, a sínhibák kimutatása, a sínek keresztprofiljának érintkezésmentes mérése, valamint hullámos sínkopás érintkezésmentes mágneses elven történő mérése. A síndiagnosztikai mérővonatról ide kattintva olvashatnak részletes információkat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.