Alagút kerüli a kisföldalattit?
·
2011.09.15. 17:03
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium kultúráért felelős államtitkára, Szőcs Géza előadásban vázolta a tervezett komplexumot: rávilágított arra, hogy a kisföldalatti kapcsolja majd össze a helyszíneket, és abba a Hősök tere, sőt maga a Városliget is beletartozhat majd.
Fontosnak tartja, hogy gyalogos zónává változzon a Liget, mert az Andrássy úton jelenleg pusztító forgalom élhetetlenné teszi a fővárost. Az államtitkár által vázolt elképzelés szerint az autós forgalmat vagy annak nagy részét eltávolítanák a cél- és beszállító forgalom megmaradása mellett. A személyi közlekedés legnagyobb részét a hosszanti tengely mentén a földalatti biztosítaná. Ezt ingyenes vagy minimális összegért igénybe vehető kerékpár-lehetőség, konflisok, fiákerek, lovas fogatok és más környezetbarát megoldások egészítenék ki.
Nem számol gigantikus körgyűrűvel a Liget körül, hanem a Hungária körútra való fokozottabb támaszkodás mellett a Dózsa György utat alagútba helyezné. Tulajdonképpen a Nyugati pályaudvarra befutó vágányok alatti aluljárót kellene minimum a Dembinszky utcáig, jobb esetben az Ajtósi Dürer sorig meghosszabbítani. A munka nem egyszerű, hiszen a kisföldalatti alagútja felett nincs hely közútnak, hanem alulról kellene keresztezni azt. Másrészt a Dózsa György út aluljáróját is szigetelni kellene, mert előszeretettel válik betonmedencévé komolyabb eső után.
Az alagút mellé új épület is kerülne, hiszen a Nemzeti Galéria is ideköltözne a Várból. Az új épület az államtitkári ígéret szerint nem igényelné fák kivágását, hanem azokat beköltöztetné a belső terekbe.
A költségek tekintetében a szinergiákat tartja fontosnak: külön-külön sokkal többe kerülhetne az alagút és az új múzeumépület is, de így összesen 20 milliárd forintból megoldható lenne.
További keresztelőnek örülhetünk majd: a magyar származású Harry Houdini nevét viselheti majd a Nagycirkusz. A Vidámpark további sorsát nem említette, pedig anélkül a Városliget koncepciója nem lehet teljes.
Krikovszky Péter zuglói főépítész szerint szükség van az egységes gondolkodásra, ugyanakkor a terület nem felel meg jelenleg sem a rendezési tervnek, túl sok benne az épület. Szkeptikus azért, hogy miképpen lehetséges a forgalomcsökkentés, ha további forgalomvonzó létesítményeket emelünk a Ligetben.
Fontosnak tartja, hogy gyalogos zónává változzon a Liget, mert az Andrássy úton jelenleg pusztító forgalom élhetetlenné teszi a fővárost. Az államtitkár által vázolt elképzelés szerint az autós forgalmat vagy annak nagy részét eltávolítanák a cél- és beszállító forgalom megmaradása mellett. A személyi közlekedés legnagyobb részét a hosszanti tengely mentén a földalatti biztosítaná. Ezt ingyenes vagy minimális összegért igénybe vehető kerékpár-lehetőség, konflisok, fiákerek, lovas fogatok és más környezetbarát megoldások egészítenék ki.
Nem számol gigantikus körgyűrűvel a Liget körül, hanem a Hungária körútra való fokozottabb támaszkodás mellett a Dózsa György utat alagútba helyezné. Tulajdonképpen a Nyugati pályaudvarra befutó vágányok alatti aluljárót kellene minimum a Dembinszky utcáig, jobb esetben az Ajtósi Dürer sorig meghosszabbítani. A munka nem egyszerű, hiszen a kisföldalatti alagútja felett nincs hely közútnak, hanem alulról kellene keresztezni azt. Másrészt a Dózsa György út aluljáróját is szigetelni kellene, mert előszeretettel válik betonmedencévé komolyabb eső után.
Az alagút mellé új épület is kerülne, hiszen a Nemzeti Galéria is ideköltözne a Várból. Az új épület az államtitkári ígéret szerint nem igényelné fák kivágását, hanem azokat beköltöztetné a belső terekbe.
A költségek tekintetében a szinergiákat tartja fontosnak: külön-külön sokkal többe kerülhetne az alagút és az új múzeumépület is, de így összesen 20 milliárd forintból megoldható lenne.
További keresztelőnek örülhetünk majd: a magyar származású Harry Houdini nevét viselheti majd a Nagycirkusz. A Vidámpark további sorsát nem említette, pedig anélkül a Városliget koncepciója nem lehet teljes.
Krikovszky Péter zuglói főépítész szerint szükség van az egységes gondolkodásra, ugyanakkor a terület nem felel meg jelenleg sem a rendezési tervnek, túl sok benne az épület. Szkeptikus azért, hogy miképpen lehetséges a forgalomcsökkentés, ha további forgalomvonzó létesítményeket emelünk a Ligetben.